ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

اضافه بار اطلاعاتی وب
پایان نامه اضافه بار اطلاعاتی وب
تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران
عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی
تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی
عوامل موثر بر ایجاد اضافه بار اطلاعاتی وب
عوامل موثر بر كنترل اضافه بار اطلاعاتی وب

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

 

 

 

 

چكیده 

       اطلاع یابی درمحیط وب فرایندی پیچیده و چند وجهی است و عوامل ریز و درشت متعددی برموفقیت یا شکست آن تاثیر میگذارد. آنچه در این تحقیق  آمد درآمدی بر نه یک بلکه چندین مبحث مفصل درحوزه بازیابی اطلاعات در وب بود. به رغم اهمیت انکار ناپذیر این عوامل هنوز دانش موجود در این زمینه بسیار محدود است. بویژه مجهولات موجود پیرامون عوامل مرتبط با کاربران به مراتب بیش از معلومات موجود میباشد. این حوزه پژوهشی هنوز مراحل مقدماتی خود را سپری میکند و زمینه های پژوهشی فراوانی پیش روی محققان وجود دارد. برای بهبود شرایط نه چندان مساعد حاکم بر فرایند بازیابی اطلاعات در وب لازم است همکاری و تعاملی مستمر بین متخصصان رایانه و کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی وجود داشته باشد. خوشبختانه در حال حاضر در گروههای پژوهشی این حوزه درکشورهای مختلف این مساعدت به نحو فزاینده ای رو به گسترش است.

 

 بازیابی اطلاعات در وب زمانی موفق خواهد بود که دانش موجود درباره رفتارهای اطلاع یابی کاربران گسترش یابد و از سوی دیگر نظامهای بازیابی کاربر پسندتر در اختیار افراد قرار گیرد. همانطورکه گفته شد اکنون در بسیاری از دانشگاهها و مراکز آموزشی دنیا کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی با کادر آموزشی این مراکز در بهبود سواد اطلاعاتی کاربران وب میکوشند. روشهای اطلاع یابی در وب و چگونگی تحلیل و ارزیابی منابع الکترونیکی جزء مباحث عمده دراین فرایند محسوب میشود.تعداد کاربران و جستجوگران وب هر روز بیشتر میشود و بازیابی اطلاعات از این محیط بیش از گذشته در زندگی روزمره افراد اهمیت مییابد. اطلاع یابی در وب در حال حاضر با چالشهای متعددی مواجه است و گذر از این چالشها نیازمند یافتن راهکارهایی درخصوص تسهیل و تسریع فرایند جستجو برای عموم کاربران است. این امربیش از آنکه نیازمند طراحی و ساخت ابزارهای کاوش پیچیده تر باشد ، مستلزم شناخت بیشتر از جنبه های کاربرمدار این فرایند است

در بیشتر موارد ذکر شده در پرسشنامه، نظرات کتابداران و متخصصان فناوری اطلاعات نزدیک به هم میباشد. 

 

 

      امروزه، یکی از مهمترین موضوعات در زمینه مدیریت اطلاعات، مسئلهای است که از آن به عنوان «اضافه بار اطلاعات» یاد میشود. با ظهور اینترنت اهمیت اضافه بار اطلاعات دو چندان شده است. این پژوهش به بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وب جهت ارائه راهکارهای بهتر و مناسبتر برای رفع و کنترل اضافه بار اطلاعاتی وب، میپردازد. در این پژوهش که جامعه آن کتابداران و متخصصان  اطلاع رسانی عضو گروه بحث دانشگاه فردوسی مشهد است از دو روش تحلیل محتوا و روش پیمایشی استفاده شده و  ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه مبتنی بر وب می باشد. همچنین به منظور پربارتر بودن پژوهش نظرات متخصصین فناوری اطلاعات نیز جویا شد. 

 

با توجه به نتایج پژوهش، نظرات متخصصین اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات در بسیاری موارد نزدیک به یکدیگر بوده‎اند. از نظر هر دو گروه وجود اطلاعات تکراری، وجود اطلاعات غلط و نادرست، وجود اطلاعات بیربط از دید كاربر، وجود اطلاعات بی ارزش از دید كاربر از مهمترین عوامل ایجاد اضافه بار اطلاعاتی هستند. بسیاری از آنان معتقد بودند که اضافه بار اطلاعاتی در زمانی که فعالانه به دنبال موضوع مورد جستجوی خود هستند رخ میدهد.

 

 اتلاف وقت، تأخیر در تصمیم گیری، خستگی اطلاعاتی و اتلاف هزینه از مهمترین اثرات اضافه بار اطلاعاتی از دیدگاه هر دو گروه هستند. همچنین آنان عوامل ابزاری مانند وجین و حذف اطلاعات غیر مرتبط، استفاده از محیطهای رابط کاربری مناسب در بازیابی اطلاعات، استفاده از راهنماهای موضوعی و زبانهای كنترل شده، استفاده از فیلترینگ و کنترل راههای شیوه های دریافت اطلاعات، استفاده از سیستمهای خبره و هوشمند مانند سیستمهای پیشنهاد دهنده و هم عوامل سازمانی مانند دقت در ورود اطلاعات، آموزش مهارتهای فنی و علمی افراد در بازیابی اطلاعات ارزشمند، توسعه استانداردهای ذخیره و بازیابی اطلاعات را در کنترل و رفع اضافه بار اطلاعاتی مؤثر دانستهاند. در این پژوهش نیز مشخص شد که بین برخی مشخصات دموگرافیک افراد نظیر سن ، جنس، نوع کتابخانه ای که افراد در آن مشغول به کارند و برخی عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی رابطه معنادار وجود دارد.

 

 

 

کلید واژه ها : اضافه بار اطلاعاتی، وب، متخصصین اطلاع رسانی، سرریز اطلاعات

 

 

 

اهمیت و ارزش تحقیق

دنیای اینترنت سهم عمده ای از جنبههای مختلف فعالیتهای علمیبشر را به خود اختصاص داده است. اطلاعات در اینترنت در هزاران سایت و به شكلهای مختلف ذخیره میشود و باعث به وجود آمدن سر ریز اطلاعات یا اضافه بار اطلاعاتی میشود به طوریکه دسترسی به اطلاعات مطلوب را با چالشهایی  روبه رو میسازد. امروزه مشکل حجم زیاد اطلاعات به صورت وسیعی شناخته شده است. زندگی در جامعه اطلاعاتی سبب شده است افراد توسط اطلاعاتی که حتی در جستجوی آنها نیستیند بمباران شوند. همه ما توسط افزایش شمار منابع اطلاعاتی احاطه شدهایم.  موفقیتها و پیشرفتهای علمیدر گرو یافتن اطلاعات معتبر و صحیح در زمان مورد نیاز که هدف اصلی هر پژوهشگر و جستجوگر در اینترنت است، میباشد.

 

 مطمئناً کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی که سازماندهی اطلاعات از مهمترین وظایف آنها محسوب میشود از افراد مهمی هستندکه به ساماندهی حجم وسیع اطلاعات بویژه در محیط وب میپردازند که در این بین تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی از وظایف مهم آنها محسوب میشود. آگاهی از نظرات و دیدگاههای این افراد در مورد مفهوم اضافه بار اطلاعاتی در وب ، عوامل موثر در ایجاد آن ، اثرات و پیامدهای آن، رفع و برطرف سازی ،کنترل و تعدیل اضافه بار اطلاعاتی وب منجر به برداشته شدن گامهای مهمی مانند برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح که این نیز به نوبه خود سبب پیشرفت در زمینه طراحی بسیاری از پایگاههای اطلاعاتی، وب سایتها مانند وب سایتهای دانشگاهها و سازمانهاو… ،دسترسی به اطلاعات مطلوب در زمان مطلوب ، بالا رفتن کیفیت تصمیم کاربران، کاهش هزینه های کاربران و مصرف کنندگان اطلاعات، جلوگیری از دوباره کاریها  و… خواهد شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:كلیات پژوهش

مقدمه 1

1-1 شرح و بیان مساله پژوهشی 2

1-2 اهمیت و ارزش تحقیق 4

1-3 کاربرد نتایج تحقیق 5

1-4 اهداف تحقیق 6

1-4-1هدف اصلی 6

1-4-2 اهداف فرعی 6

1-5 سوالات پژوهش 6

1-5-1 سوال اصلی 6

1-5-2  سوالات فرعی 6

1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی تحقیق 7

1-6-1 تعاریف مفهومی 7

1-6-1-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی در وب 7

1-6-2 تعاریف عملیاتی  8

1-6-2-1 ایجاد اضافه بار اطلاعاتی در وب 8

1-6-2-1 ایجاد اضافه بار اطلاعاتی در وب 8

1-6-2-2 تاثیر اضافه بار اطلاعاتی در محیط وب 9

1-6-2-3 کنترل اضافه بار اطلاعاتی در وب 9

1-6-2-4 مواجه شدن فرد با اضافه بار اطلاعاتی در وب 10

1-6-2-5 تعدیل اضافه بار اطلاعاتی در وب 10

1-7 خلاصه فصل 10

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه 12

2-1 مبانی و رویكردهای نظری 13

2-1-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی 15

2-1-2 عوامل موثر بر ایجاد اضافه بار اطلاعاتی 18

2-1-2-1 اشخاص  18

2-1-2-2 فنآوری 18

2-1-2-3 سازمان 19

2-1-2-4 ویژگی اطلاعات 19

2-1-3 عوامل موثر بر ایجاد اضافه باراطلاعاتی وب 20

2-1-3-1 فقدان ساختار واحد و استاندارد برای ذخیرهسازی و انتشاراطلاعات 20

2-1-3-2 عدم ثبات در منابع اینترنتی 21

2-1-3-3 تغییر نشانی منابع 21

2-1-3-4 مشكلات ناشی از موتورهای جستجو 21

2-1-4 تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران 23

2-1-4-1 تأثیر بر سلامت جسمی 23

2-1-4-2 تأثیر بر سلامت روانی 24

2-1-4-3 تأثیر بر جامعه 24

2-1-4-4 تأثیربر هزینههای اقتصادی و زمانی 25

2-1-4-5 تأثیربر سیستمهای اطلاعاتی 25

2-1-4-6 تأثیر بر سازمان 26

2-1-5 عوامل موثر بر کنترل  اضافه بار اطلاعاتی وب 26

2-1-5-1 تصفیه 26

2-1-5-2 تلخیص 27

2-1-6 عوامل مؤثر بر كنترل اضافه بار اطلاعاتی وب 27

2-1-6-1 فرامتن 27

2-1-6-2 فراپیوندها 28

2-1-6-4 گوفرها 29

2-1-6-5 محیط رابط كاربر 30

2-1-6-6 استفاده از عوامل هوشمند 31

2-1-6-7 واژگان كنترل شده 32

2-1-6-8 وب 2 32

2-1-6-8-1 آر اس اس 33

2-1-6-8-2 وبلاگ 33

2-1-6-8-3 ویكی¬ها 34

2-1-6-8-4 پادكست¬ها 34

2-1-6-8-5 شبكههای اجتماعی 34

2-1-6-8-6 ردهبندی مردمی 35

2-1-6-8-7 فناوری تلفیقی وب 2 36

2-1-6-9 حلقه ها 36

2-1-6-10 فناوری فشار 37

2-1-6-11 درگاه 37

2-1-7 عوامل موثر بر مواجه با اضافه بار اطلاعاتی 38

2-1-7-1 عوامل مرتبط با نظام بازیابی و امكانات آن 38

2-1-7-2 عوامل مرتبط با كاربر 38

2-1-7-3 عوامل مرتبط با موضوع جستجو 40

2-1-7-4 سایر عوامل مثل محیط جستجو،نوع كامپیوتر و نرمافزار و غیره 41

2-1-8 رویكردهای موثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی 41

2-1-8-1 موتورهای جستجو 42

2-1-8-2 استفاده از دایركتوریها 43

2-1-8-3 استفاده از روشهای جستجوی مناسب 44

2-1-8-4 استفاده از نرمافزارهای هوشمند 44

2-1-8-5 وب معنایی 44

2-1-8-6 استفاده از طرحهای ردهبندی 45

2-1-8-7 فهرستهای وبی 46

2-1-9عوامل موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی 46

2-1-9-1 رویكردهای نمایه سازی درمحیط وب 46

2-1-9-2 مدیریت دانش در سازمان 47

2-1-9-3  ارتباطات سازمانی 48

2-1-9-4 استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان 48

2-1-9-5 سامانههای نرم افزاری 49

2-2 مرورنوشتارها 49

2-2-1 پژوهشهای انجام شده در ایران 49

2-2-2 پژوهشهای انجام شده در خارج از كشور 53

2-2-3 جمع بندی از پیشینه 58

2-3 خلاصه فصل 59

 

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه 60

3-1 روش پژوهش 60

3-2جامعه پژوهش 61

3-3-نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 61

3-4 ابزار گردآوری اطلاعات: 61

3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 62

3-7  خلاصه فصل 63

 

فصل چهارم: یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 ویژ گی های جمعیت شناختی گروه نمونه 65

بررسی سوالات پژوهش 70

4-2 سوال اول: عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 70

4-3  سوال دوم: اضافه بار اطلاعاتی چه تاثیری بر کاربران آن، از نظر  متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی دارد؟ 72

4-4 سوال سوم: عوامل مؤثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 74

4-5 سوال چهارم: عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 75

4-6سوال پنجم: چه عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی موثر است؟ 77

4-7 :سوال ششم: راههای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 79

4-8 سوال هفتم: بین اضافه بار اطلاعاتی و مشخصات دموگرافیک کاربران چه ارتباطی وجود دارد؟ 80

4-9یافتههای جانبی 103

4-9-1 مشخصات جمعیت شناختی متخصصان فناوری اطلاعات وآی تی  103

4-10  سوال کلی پژوهش 143

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی 144

5-2  تاثیر اضافه بار اطلاعاتی  بر کاربران 146

5-3عوامل مؤثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی 149

5-4 عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی 151

5-5 عواملی فردی در مواجه  شدن با اضافه بار اطلاعاتی 152

5-6 راههای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی 154

5-7- ارتباط بین مشخصات دموگرافیك كتابداران ومتخصصین اطلاع رسانی و نظرات آنها در مورد اضافه بار اطلاعاتی 156

5-8 نتیجه گیری کلی 166

5-9 محدودیتهای تحقیق 167

5-10 پیشنهادها و رهنمودهای پژوهش 167

5-10-1 پیشنهادهای کاربردی 167

5-10-2 پیشنهادهای پژوهشی 168

 

 

 

فهرست شكلها

شكل 2-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی 16

شكل 4-1 توزیع نمونه آماری بر حسب جنسیت متخصصان اطلاعرسانی 65

شكل4-2 توزیع نمونه آماری بر حسب میزان تحصیلات متخصصان اطلاعرسانی 66

شكل 4-3 توزیع نمونه آماری بر حسب رشته تحصیلی متخصصان اطلاعرسانی 67

شكل 4-4 توزیع نمونه آماری بر حسب سن متخصصان اطلاعرسانی 67

شكل 4-5 توزیع نمونه آماری بر حسب سابقه کار متخصصان اطلاعرسانی 68

شكل 4-6 توزیع نمونه آماری بر حسب نوع کتابخانه 70

شكل 4-7 توزیع نمونه آماری بر حسب بخش کتابخانه 70

شكل4-8 عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی 70

شكل4-9 تأثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران 73

شكل 4-10عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی 74

شكل 4-11عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی 76

شكل 4-12 عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی 78

شكل 4-13 عوامل مؤثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی 79

 شكل 4-14 توزیع نمونه آماری بر حسب جنسیت متخصصان آی تی 103

شكل 4-15 توزیع نمونه آماری بر حسب میزان تحصیلات متخصصان آی تی 104

شكل 4-16 توزیع نمونه آماری بر حسب رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات 105

شكل 4-17 توزیع نمونه آماری بر حسب سن متخصصان فناوری اطلاعات 105

شكل 4-18 توزیع نمونه آماری بر حسب سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات 106

شكل 4-19 عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات 106

شكل 4-20 تأثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران اینترنت، از نظر  متخصصین فناوری اطلاعات 107

شكل 4-21 عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات 108

شكل 4-22 عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات 109

شكل 4-23 عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات 110

شكل 4-24 رویكردهای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات 111

 

 

فهرست جداول

جدول 4-1 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک جنسیت متخصصان اطلاعرسانی 65

جدول 4-2 توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب میزان تحصیلات متخصصان اطلاعرسانی 66

جدول 4-3 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک رشته تحصیلی متخصصان اطلاعرسانی 66

جدول 4-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک سن متخصصان اطلاعرسانی 67

جدول 4-5 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک سابقه کار متخصصان اطلاعرسانی 68

جدول 4-6 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک نوع کتابخانه 68

جدول 4-7 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک بخش کتابخانه 69

جدول 4-8 آزمون تک متغیری کلموگورف اسمیرنف برای میزان نرمال بودن دادههای کتابداران 81

جدول 4-9 رابطه بین جنسیت كتابداران و عناصر ذكر شده در پرسشنامه 81

جدول4-10 رابطه بین سن کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه  84

جدول 4-11 رابطه بین رشته تحصیلی و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 88

جدول 4-12 رابطه بین میزان تحصیلات کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 91

جدول 4-13 رابطه بین سابقه کار کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 95

جدول 4-14 رابطه بین نوع کتابخانه و عناصر ذکر شده در پرسشنامه  99

جدول 4-15 توزیع آزمودنیهای فناوری اطلاعات به تفکیک جنسیت متخصصان آی تی  103

جدول 4-16 توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب میزان تحصیلاتی فناوری اطلاعات 104

جدول 4-17 توزیع فراوانی ازمودنیها به تفکیک رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات 104

جدول 4-18 توزیع فرآوانی آزمودنیها به تفکیک سن متخصصان فناوری اطلاعات   105

جدول 4-19 توزیع ازمودنیها به تفکیک سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات  105

جدول 4-20 آزمون تک متغیری کلموگورف اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن دادههای متخصصان فناوری اطلاعات 112

جدول4-21 آزمون یومن ویتنی برای تعیین رابطه بین جنسیت متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 112

جدول 4-22 رابطه بین سن متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 117

جدول4-23 رابطه بین رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 123

جدول 4-24 رابطه بین میزان تحصیلات متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 127

جدول 4-25 رابطه بین سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 132

جدول 4-26 رابطه بین گرایش متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه 137

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم…

لوله و پروفیل آهنی

لوله و پروفیل آهنی پروفیل آهنی لوله و پروفیل آهنی پیشینه صنعت‌ لوله‌ در ایران پیشینه صنعت‌ پروفیل در ایران تكنولوژی تولید پروفیلهای آهنی دانلود مقاله عمران با عنوان لوله و پروفیل آهنی رفتن به سایت اصلی لوله و پروفیل…

پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی

پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی طراحی سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت روشهای مستند سازی ابزارهای متداول مستند سازی گردش عملیات سیستم رایانه ای نمودار گردش عملیات سیستم…

مبانی نظری بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی

مبانی نظری بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی ارتباط سرمایه فکری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 10

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 10 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا

پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا سایت الکسا تحقیق سایت الکسا Alexa الکسا چگونه کار می کند مهمترین اطلاعات برای الکسا گردآوری اطلاعات کاربردی وب آمار سایت مسیر کاربردی اعضای الکسا ارائه اطلاعات بر روی آرشیو…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی سرسختی پیشینه پژوهش سرسختی پیشینه نظری…

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات برنامه وفاداری، رضایتمندی و وفاداری برای برنامه های وفاداری در بانک کشاورزی

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات برنامه وفاداری، رضایتمندی و وفاداری برای برنامه های وفاداری در بانک کشاورزی پرسشنامه کیفیت خدمات برنامه وفاداری پرسشنامه رضایتمندی و وفاداری مشتریان بانک پرسشنامه برنامه های وفاداری در بانک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته…

دانلود مقاله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180ms

دانلود مقاله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180ms بزرگنمایی زلزله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله خاک رسی نرم با موج برشی 180ms اثر ساختگاه در طراحى سازه هاى مقاوم اثر ساختگاه بر بزرگنمایی…

  • مبانی نظری مدل های مدیریت دانش
  • مبانی نظری مدل های مدیریت دانش مبانی نظری مدل های مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدل های مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدل های مدیریت دانش ادبیات نظری مدل های مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدل های مدیریت دانش مبانی…

  • انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن
  • انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن انتخاب پرتفولیو مسئله انتخاب پرتفولیو انتخاب پرتفولیو پروژه مسئله انتخاب پرتفولیو نحوه انتخاب پرتفوی بهینه رابطه بین مدیریت طرح و مدیریت پروژه روشها و تکنیک های انتخاب مجموعه پروژه تحقیق انتخاب پرتفولیو تحقیق…

  • حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال
  • حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال پایان نامه کودک آزاری بزه دیدگی جنسی اطفال جرایم جنسی علیه اطفال پایان نامه کودک آزاری در ایران حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال سوء استفاده از اطفال در فعالیت های جنسی رفتن به…

  • پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی
  • پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی تکنولوژی توليد بتن گوگردی و ساخت خواص فيزيکي بتن گوگردي عوامل موثر در خواص مكانيكی بتن گوگردي فرمولاسيون سيمان هاي گوگردي آزمايش مقاومت خوردگي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی مبانی نظری کمرویی ادبیات نظری کمرویی چارچوب نظری کمرویی فصل دوم پایان نامه کمرویی دانلود مبانی نظری کمرویی پیشینه کمرویی پیشینه تحقیق کمرویی پیشینه داخلی کمرویی پیشینه خارجی کمرویی پیشینه پژوهش کمرویی پیشینه نظری…

  • جرم شناسی زنا در حقوق
  • جرم شناسی زنا در حقوق زنا دانلود مقاله زنا جرم شناسی زنا جرم شناسی زنا در حقوق دانلود مقاله جرم شناسی زنا در حقوق حکم زنا در حدیث و سیره زنا از دیدگاه فقها رفتن به سایت اصلی جرم شناسی…

  • مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس
  • مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس ادبیات شعر دفاع مقدس ایثار در ادبیات شعر دفاع مقدس شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار…

  • كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره
  • كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره دانلود مقاله كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم دانلود مقالات ژنتیك دانلود مقالات ترجمه شده الگوریتم ژنتیک پارتو الگوریتم ژنتیک ساده راه حل های بهینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 3
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 3 مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی پیشینه داخلی…

  • عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش
  • عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش برند تجاری ارزش ویژه برند استراتژی های رقابتی سیستم بازاریابی و فروش دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش دانلود پایان…

  • نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل
  • نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل نمودار فرآیند جریان fpc مبلمان استیل نمودار فرایند عملیات opc مبلمان استیل فرآیند FPC ساخت مبلمان استیل نمودار های BOM مبلمان استیل نمودار های OPC،FPC و BOM مبلمان استیل نمودار های فرآیندی نمودار…

  • شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله
  • شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله قراردادهای آتی قرارداد اختیار معامله تاریخچه و انواع قراردادهای آتی ماهیت قراردادهای آتی و شاخص سهام تاریخچه و خصوصیات قرارداد های آتی مقایسه قراردادهای آتی با قرارداد اختیار معامله رفتن…

  • موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا
  • موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا…

  • نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران
  • نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران بازارهای سرمایه بازارهای نوظهور نقدینگی و نهادهای مالی دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته اقتصاد نقش…

  • نیرو و تنش برشی
  • نیرو و تنش برشی تعریف نیروى برشى تنش برشى و بکارگیری رابطة آن بررسى رفتار اتصالات برشى ساده با پیچ یا پرچ محاسبه تنش كششى ماكزیمم در اتصالات برشى ساده محاسبه تنش لهیدگى در اتصالات برشى ساده به دست آوردن…

  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم)
  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم) اخلاق معاشرت معیار معاشرت پاورپوینت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی فصل پنجم(اخلاق معاشرت) فهرست مطالب:انواع معاشرت,معیار معاشرت,اهتمام به امور مردم,اهمیت و جایگاه,اصلاح میان مردم,نظارت اجتماعی,آسیب شناسی معاشرت با دیگران,دوستی و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه ادراک و انتظار دانش آموزان دانلود مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان ادبیات نظری…

  • مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک
  • مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 7
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 7 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • گزارش كارآموزی مهندسی عمران با عنوان پروژه ساختمان بتونی
  • گزارش كارآموزی مهندسی عمران با عنوان پروژه ساختمان بتونی آرماتور بندی ساختمان بتونی بتن ریزی فنداسیون دانلود پروژه ساختمان بتونی دانلود گزارش كارآموزی دانلود گزارش كارآموزی عمران دانلود گزارش كارآموزی پروژه ساختمان بتونی رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش كارآموزی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *