ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

پایان نامه اثربخشی مدیریت دانش
سنجش اثربخشی مدیریت دانش
محاسبه اثربخشی مدیریت دانش
سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه
میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته‌ مدیریت بازرگانی گرایش تحول

ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

 

 

 

 

 

چکیده

مدیریت دانش در آموزش عالی مجموعه ای از فرآیندهای سازمانی است که از ایجاد و انتقال دانش در این مؤسسات حمایت کرده و دست‌یابی به اهداف سازمانی و دانشگاهی را ممکن می سازد. بدین منظور و به جهت مدیریت مناسب دانش سازمانی، ابزاری مناسب نیاز است که بتوان با استفاده از آن از میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان آگاه شد. این آگاهی از وضعیت مدیریت دانش به سازمان کمک می نماید تا نقاط ضعف و کاستی ها ی مدیریت دانش خود را در جهت حفظ برتری های رقابتی و یا افزایش آن، به درستی تشخیص و اقدامات مناسبی در جهت آن انجام دهد.

 

این تحقیق نیز با بررسی و مقایسه ی شاخص ها و ابزارهای موجود در این زمینه، از رویکردی یکپارچه در قالب تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) برای محاسبه میزان اثربخشی مدیریت دانش و مقایسه دانشکده های دانشگاه مازندران بر اساس آن استفاده کرده است که در آن ابعاد کارت امتیازی متوازن (BSC) به عنوان شاخص های اثربخشی و ابزار شاخص عملکرد مدیریت دانش (KMPI) به عنوان فرآیندهای چرخه دانش در نظر گرفته شده است. داده های تحقیق با روش میدانی و از طریق توزیع پرسشنامه مقایسات زوجی بین خبرگان دانشگاه جمع آوری شده و نرم افزار Super Decisions نیز برای تجزیه و تحلیل داده ها بکار رفته است.

 

نتایج این تحقیق نشان می دهد که بعد فرآیندهای داخلی و به کارگیری دانش مهم‌ترین شاخص و فرآیند هستند. همچنین میزان اثربخشی مدیریت دانش دانشکده های علوم پایه در مقایسه با دانشکده های علوم انسانی و علوم مهندسی بیشتر است. در نهایت پیشنهاداتی نیز برای بهبود آن ها بر اساس فرآیند های دانش ارائه شده است.

 

 

 

 

 واژه های کلیدی:

مدیریت دانش

سنجش اثربخشی

فرآیند تحلیل شبکه ای

کارت امتیازی متوازن

دانشگاه مازندران

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

          روند رو به رشد رقابت در عرصه اقتصاد جهانی موجب تحولی عظیم در رویکرد سازمان ها برای خلق ارزش های رقابتی پایدار بوده است (بونتیس و همکاران ،1999). در ابتدای عصر صنعتی شدن، سازمان ها اثربخشی، كارایی و همچنین برتری رقابتی خود را از طریق اتوماسیون، كاهش ضایعات و حذف فرآیند های اضافی افزایش دادند؛ ولی در حال حاضر و در عصر دانش و دانش کاری، سازمان ها در صدد سازماندهی مجدد جهت حذف مشاغل و نیروهای اضافی هستند. این جنبش از طریق مهندسی مجدد و مدیریت كیفیت جامع و مانند این‌ها انجام می شود كه سازمان های روان‌تری را به ارمغان می آورد. 

 

در اینجاست كه نقش دانش و مدیریت دانش روشن می شود و سازمان ها در پی تحقق و استفاده ِیکی از مهم‌ترین دارایی های ناشناخته و راكد خود بنام دانش بر می آیند. لذا، مدیریت دانش در این راستا باید از سویی همراه با اثربخشی و كارایی و از سوی دیگر باید بتواند به خوبی از عهده كسب، حفظ و نگهداری و انتشار دانش در سطح سازمان برآید. مسلماً به كارگیری مناسب این سرمایه در صورت وجود معیار ها و شاخص های مناسب موجب می شود از سویی كارایی و اثربخشی مدیریت دانش افزایش یافته و از سوی دیگر میزان تأثیر آن بر عملكرد سازمان مشخص شود و فقط مورد ارزیابی كیفی قرار نگیرد (شائمی برزکی،1384).

 

        امروزه مؤسسات آموزش عالی با چالش های فراوانی از جمله تغییرات سریع فنّاوری، گسترش سیستم ها، تقاضای متنوع جامعه، افزایش هزینه های آموزشی و نیاز به تطبیق با عصر دانش و اطلاعات مواجهند. یکی از ابزارهایی که برای مقابله با این شرایط بکارگرفته می شود، مدیریت دانش است. مدیریت دانش در آموزش عالی مجموعه ای از فرآیندهای سازمانی است که از ایجاد و انتقال دانش در این مؤسسات حمایت کرده و دست‌یابی به اهداف سازمانی و دانشگاهی را ممکن می سازد (صادقی آرانی،1387). نقش اصلی این مؤسسات، مدیریت کردن دانش (هم دانش ضمنی و هم دانش آشکار) است تا بتوانند عملکرد دانش را جهت توسعه و پیشرفت جامعه افزایش دهند (حمیدی زاده،1387). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب       

 

   فصل اول- کلیات پژوهش

1-1- مقدمه.

1-2- ضرورت و اهمیت موضوع

1-3- بیان مسأله.

1-4- اهداف پژوهش

1-5- سوالات پژوهش.

1-6- روش پژوهش.

1-7- قلمرو پژوهش

1-8- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات

   1-8-1- تعاریف مفهومی

   1-8-2- تعاریف عملیاتی

1-9-ساختار کلی پایان نامه.

 

فصل دوم: ادبیات پژوهش

2-1- مقدمه. 

2-2- مدیریت دانش.

2-2-1-گذری بر مدیریت دانش

2-2-2-دانش                                                           

2-2-2-1- روابط داده،اطلاعات و دانش

2-2-2-2- داده.

2-2-2-3-اطلاعات .

2-2-3-طبقه بندی انواع دانش.

2-2-4-منابع دانشی سازمان.

2-2-5-تعاریف مدیریت دانش

2-2-6- اهمیت به کارگیری مدیریت دانش.

2-2-7-اهداف مدیریت دانش.

2-2-2-8-فرآیند های مدیریت دانش

   2-2-9-مدیریت دانش در آموزش عالی.

 2-3-سنجش مدیریت دانش.

2-3-1- سنجش اثربخشی مدیریت دانش.

2-3-2- انواع رویکرد های سنجش مدیریت دانش.

2-3-3- ابزارهای سنجش مدیریت دانش.

   2 -3-3-1- کارت امتیازی متوازن

   2-3-3-2- جهت یاب اسکاندیا

   2-3-3-3- نظارت بر دارایی‌های نامشهود.

  2-3-3-4- حسابداری منابع انسانی.

  2-3-3-5- روش شناسیKP3.

  2-3-3-6- شاخص عملکرد مدیریت دانش.

  2-3-3-7- سیستم مبتنی بر رضایت کاربر

2 -3-4–مقایسه ابزار های سنجش مدیریت دانش.

2-4- مدل تحقیق و اجزای آن.

   2-4-1-کارت امتیازی متوازن. .

  2-4-2-. شاخص عملکرد مدیریت دانش.

  2-4-3-. فرآیند تحلیل شبکه‌ای.

2-5- دانشگاه مازندران.

2-6-مروری بر تحقیقات انجام شده.

   2-6-1-تحقیقات خارجی.

   2-6-2-تحقیقات داخلی.

2-7-خلاصه فصل دوم

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه.

3-2- نوع شناسی ‌پژوهش .

3-3- انتخاب خبره 

3-4- مدل و روش پژوهش 

3-4-1- گام اول. تشکیل مدل و ساختاردهی به مسأله

3-4-2- گام دوم. تشکیل ماتریس مقایسات زوجی و محاسبه بردار اوزان در هر یک از سطوح.

3-4-3- گام سوم. محاسبه اثربخشی مدیریت دانش

3-4-4- گام چهارم. تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش.

3-5- ابزار و روش جمع‌آوری داده‌ها.

    3-5-1- بررسی سازگاری ماتریس های مقایسات زوجی

     3-5-1-1-محاسبه سازگاری ماتریس های مقایسات زوجی.

3-6- معرفی نرم‌افزارهای مورد استفاده.

3-7- محدودیت‌های پژوهش

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1- مقدمه .

4-2- مشخصات خبره‌ها .

4-3- پیاده سازی روش

   4-3-1- گام اول. تشکیل مدل و ساختاردهی به مسأله

  4-3-2- گام دوم. تشکیل ماتریس مقایسات زوجی و محاسبه بردار اوزان در هر یک از سطوح.

  4-3-3- گام سوم. محاسبه اثربخشی مدیریت دانش

  4-3-3- گام چهارم. تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش. 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه .

5-2- جمع بندی.

5-3- بحث و نتیجه گیری

5-4-  پیشنهادات.

    5-4-1- کاربردی

   5-4-2  تحقیقات آتی.

 

 

منابع و مأخذ

 

پیوست‌ها

پیوست1-پرسشنامه مقایسات زوجی.

پیوست2- خروجی نرم افزار Super Decisions

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل‌ها

10 شکل1-1- ساختار کلی پایان نامه 

17 شکل2-1- اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری

40 شکل2-2- رابطه بین مولفه های اصلی در متدلوژیKp3 برای تعیین سهم دانش در عملکرد شرکت.

46 شکل2-3- مدل اولیه تحقیق.

48 شکل2-4- ارتباط کارت امتیازی متوازن با مدیریت دانش.

51 شکل2-5- تفاوت ساختار سلسله مراتب و شبکه.

54 شکل2-6- فرمت استاندار سوپر ماتریس.

58 شکل2-7- مدل سنجش اثر بخشی مدیریت دانش.

59 شکل2-8- مدلANP سنجش عملکرد مدیریت دانش.

60 شکل2-9- مدل وو و ونگ برای ارزیابی موفقیت مدیریت دانش

62 شکل2-10-توانمندی مدیریت دانش به منظور اثربخشی مدیریت دانش.

65 شکل2-11-مدل مفهومی ارزیابی و آسیب‌شناسی مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی.

68 شکل2-12-مدل عوامل تأثیر گذار بر موفقیت سیستم مدیریت دانش و همچنین پیامدها آن

73 شکل2-13-چارچوب مرور ادبیات پژوهش

78 شکل3-1-مدل تحقیق

106 شکل5-1-یافته‌های پژوهش.

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

33 جدول 2-1- رویکرد های متفاوت ارزیابی مدیریت دانش.

36 جدول 2-2- شاخص های کارت امتیازی متوازن.

37 جدول 2-3- شاخص های جهت یاب اسکاندیا.

38 جدول 2-4- شاخص های نظارت بر دارایی های نا مشهود

39 جدول 2–5 شاخص های حسابداری منابع انسانی.

40 جدول 2-6- شاخص های متدلوژی Kp3

42 جدول 2-7- شاخص های عملکرد مدیریت دانش.

43 جدول 2-8- شاخص های سیستم مبتنی بر رضایت کاربر.

44 جدول 2-9- مقایسه ابزارهای سنجش مدیریت دانش

48 جدول 2-10- مدل کارت امتیازی متوازن برای دانشگاه.

69 جدول 2-11- پژوهش های انجام شده در حوزه سنجش مدیریت دانش

81 جدول 3-1-مقادیر ترجیحات برای مقایسات زوجی.

81 جدول 3-2 – نمونه پرسشنامه مقایسه زوجی. 

83 جدول3-3- شاخص ناسازگاری تصادفی.

85 جدول 4-1- مشخصات خبره.

86 جدول 4-2- درجه اهمیت شاخص‌های اثربخشی مدیریت دانش

87 جدول 4-3- درجه اهمیت  فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل ابعاد کارت امتیازی متوازن.

88 جدول 4-4-  اولویت  دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد مشتری

89 جدول 4-5-   اولویت  دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد فرآیندهای داخلی.

90 جدول 4-6-   اولویت  دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد نوآوری و یادگیری

91 جدول 4-7- اولویت دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد مالی

92 جدول 4-8- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد مشتری.

93 جدول 4-9- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد فرآیند های داخلی

94 جدول 4-10- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد نوآوری و یادگیری.

95 جدول 4-11- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد مالی.

97 جدول 4-12-سوپر ماتریس اولیه در بعد مشتری.

97 جدول 4-13- سوپر ماتریس نهایی در بعد مشتری

98 جدول 4-14- سوپر ماتریس اولیه در فرآیند های داخلی

98 جدول 4-15- سوپر ماتریس نهایی در بعد فرآیندهای داخلی

99 جدول 4-16- سوپر ماتریس اولیه در بعد نوآوری و یادگیری.

99 جدول 4-17- سوپرماتریس نهایی  بعد نوآوری و یادگیری

100 جدول 4-18- سوپرماتریس اولیه بعد مالی

100 جدول 4-19- سوپر ماتریس نهایی در بعد مالی

102 جدول 4-20- محاسبه شاخص مطلوبیت برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش.

103 جدول 4-21-تجزیه و تحلیل اثربخشی از طریق پنج جزء فرآیند های چرخه دانش

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

52 نمودار2-1- ارتباط درونی و بیرونی میان عناصر

63 نمودار2-2- سلسله مراتب سنجش اثربخشی مدیریت دانش

64 نمودار2-3-مدل سلسله مراتبی ارزیابی عملكرد سیستم مدیریت دانش سازمان.

76 نمودار3-1-گام‌های پیاده سازی مدل

87 نمودار 4-1- درجه اهمیت  فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل ابعاد کارت امتیازی متوازن.

88 نمودار 4-2- اولویت دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد مشتری.

89 نمودار 4-3- اولویت دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد فرآیندهای داخلی

90 نمودار 4-4- اولویت دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد نوآوری و یادگیری .

91 نمودار 4-5- اولویت دانشکده‌ها تحت کنترل فرآیند های چرخه دانش در بعد مالی.

92 نمودار 4-6- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد مشتری.

93 نمودار 4-7- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد فرآیند های داخلی

94 نمودار4-8- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد نوآوری و یادگیری.

95 نمودار 4-9- اولویت فرآیند های چرخه دانش تحت کنترل  دانشکده‌ها در بعد مالی.

107 نمودار5-1- تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش از طریق ابعاد کارت امتیازی متوازن

108 نمودار5-2- تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش از طریق فرآیند های چرخه دانش.

109 نمودار5-3- میزان اثربخشی مدیریت دانش دانشکده‌ها

 

 

 

 

 

عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان

عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان تحقیق قاچاق پایان نامه قاچاق عناصر تشکیل دهنده قاچاق عناصر تشکیل دهنده بزه قاچاق انسان روشهای مختلف ارتکاب جرم قاچاق انسان عوامل موثر قاچاق اعمال در حکم قاچاق انسان رفتن به سایت اصلی دانلود…

ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ با ﻋﻨﻮان ارزﻳﺎﺑﻲ UML ﺟﻬﺖ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ از ﭼﺎرﭼﻮب زﻛﻤﻦ

ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ با ﻋﻨﻮان ارزﻳﺎﺑﻲ UML ﺟﻬﺖ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ از ﭼﺎرﭼﻮب زﻛﻤﻦ ارزﻳﺎﺑﻲ UML معماری سازمانی ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ از ﭼﺎرﭼﻮب زﻛﻤﻦ دانلود ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ با ﻋﻨﻮان ارزﻳﺎﺑﻲ…

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی حسابداری مالی صورتهای مالی بین‌المللی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شاخص‌های ریسک و نقدینگی دانلود مقاله تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

مسوولیت بدون تقصیر دولت و جایگاه آن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران

مسوولیت بدون تقصیر دولت و جایگاه آن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران مسوولیت حقوق عمومی مسوولیت بدون تقصیردولت مفهوم مسوولیت بدون تقصیر دانلود مقالات رشته حقوق جایگاه مسوولیت بدون تقصیر دولت در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران دانلود مقالات…

دلایل و پیامدهای حذف سرب از بنزین و جایگزینی MTBE

دلایل و پیامدهای حذف سرب از بنزین و جایگزینی MTBE سرب بنزین MTBE پاکیزگی سوخت موتورهای پیستونی ایستگاه های سوخت رسانی منابع آلوده كننده محیط زیست دانلود مقالات رشته نفت و شیمی دلایل و پیامدهای حذف سرب از بنزین و…

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری تحقیق حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت صنعتی حقوق مالکیت ادبی و هنری تقسیم بندی های حقوق مالکیت فکری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری از…

طراحی حافظه داخلی تلفن با میکرو کنترلر AVR

طراحی حافظه داخلی تلفن با میکرو کنترلر AVR ریزپردازنده حافظه داخلی میکرو پروسسور میکرو کنترلر AVR طراحی حافظه داخلی تلفن طراحی حافظه داخلی تلفن با میکرو کنترلر AVR داناود پروژه رشته الکترونیک داناود پروژه الکترونیک رفتن به سایت اصلی داناود…

روند انتخاب،انتصاب و ارزشیابی مدیران

روند انتخاب،انتصاب و ارزشیابی مدیران مدیریت منابع انسانی پلیس ارزشیابی کارکنان انتخاب کارکنان انتصاب مدیران مدیران پلیس دانلود مقالات مدیریت روند انتخاب،انتصاب و ارزشیابی مدیران بررسی فرآیند شناسایی، ارزشیابی، انتخاب و انتصاب مدیران میانی ناجا رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی…

  • پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان
  • پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان بزهکاری وضعیت اطفال بزهكار در سیستم جزایی فعلی در ایران بزهکاری اطفال و جوانان پاشیدگی كانون خانواده دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان…

  • ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار
  • ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار کنترل انبار ایمنی در انبار دانلود مقاله ایمنی در انبار دانلود مقاله اصول ایمنی و بهداشت در انبارداری دانلود مقالات رشته ایمنی ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار دانلود مقالات ایمنی رفتن…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات
  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات اشتغال جوانان اشتغال زایی جوانان دانلود پایان نامه اشتغال جوانان عوامل بیکاری در ایران بازار کار و اشتغال ایران علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان دانلود پایان نامه رشته…

  • كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف(کامل و آپدیت شده)
  • كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف(کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه انبار انبارداری كنترل موجودی انبار بررسی كنترل موجودی انبار شركتها دانلود پایان نامه مدیریت انبارداری دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد ریاضی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد ریاضی مبانی نظری عملکرد ریاضی ادبیات نظری عملکرد ریاضی چارچوب نظری عملکرد ریاضی فصل دوم پایان نامه عملکرد ریاضی دانلود مبانی نظری عملکرد ریاضی پیشینه عملکرد ریاضی پیشینه تحقیق عملکرد ریاضی پیشینه داخلی عملکرد…

  • مدل تعالی سازمانی در ایران و خودارزیابی در آن با تشریح سطوح سرآمدی و معیارهای نه گانه
  • مدل تعالی سازمانی در ایران و خودارزیابی در آن با تشریح سطوح سرآمدی و معیارهای نه گانه معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی خودارزیابی در مدل EFQM سطوح سرآمدی در مدل تعالی سازمانی مزایای مدل تعالی سازمانی مدل تعالی سازمانی…

  • پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود
  • پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی الگوی مبتنی بر تحلیلی نمایندگی تئوری اثباتی حسابداری ارزیابی روش اثباتی هموارسازی سود-فرضیه های…

  • مفهوم قرارداد اختیار معامله
  • مفهوم قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله تعریف لغوی از قرارداد اختیار معامله  تعریف اصطلاحی از قرارداد اختیار معامله ابزارهای مالی قابل معامله در بورس ایران…

  • بررسی استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله
  • بررسی استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد عدم لزوم رفع ابهام در مورد معامله دانلود پایان نامه استثنائات…

  • معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها
  • معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها روابط رسوبی روابط رسوبی رودخانه دوغ گلستان معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها رودخانه دوغ گلستان دانلود پایان نامه روابط…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های…

  • بررسی جامع و کامل نظریه های جامعه شناسی اخلاق
  • بررسی جامع و کامل نظریه های جامعه شناسی اخلاق نظریه های اخلاق نظریه های جامعه شناسی اخلاق نظریه های علمی اخلاق تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق دانلود تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق چارچوب نظری نظریه های جامعه شناسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و سبکهای فرزندپروری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری…

  • رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان
  • رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان سازگاری زناشویی سبك فرزندپروری سلامت عمومی فرزندان سبك فرزندپروری والدین دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت ادبیات نظری ارزیابی عملکرد مالی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد ادبیات نظری ارزیابی کارایی و…

  • پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری
  • پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری روشهای تحقیق و تئوری حسابداری روشهای علمی تحقیق تحقیقات مثبت حسابداری تئوری های دستوری و توصیفی روشهای قیاس و استقرا به…

  • پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار
  • پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار به تعداد 22 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان   شامل مباحث : حساسیت شغلی پزشکی…

  • استانداردها و معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی
  • استانداردها و معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی طراحی معماری شهرکهای دانشجویی طراحی معماری ساختمان های آموزشی معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی استانداردهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی شناخت استانداردهای فضا در طراحی…

  • بررسی رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه با پیشرفت تحصیلی
  • بررسی رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه با پیشرفت تحصیلی تکلیف مدرسه کتاب درسی کلاس خصوصی پیشرفت تحصیلی کتاب کمک درسی موفقیت تحصیلی فعالیتهای بعد از مدرسه فعالیتهای خارج از مدرسه بررسی رابطه بین فعالیتهای بعد از مدرسه با پیشرفت تحصیلی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *