بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

رضایت شغلی
رضایت مشتریان
رضایت شغلی کارکنان بیمه
رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه
رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع
دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

 

 

 

چکیده:

با توجه به رقابتی شدن محیط کسب وکار، برای جلب رضایت مشتریان با هدف افزایش سودآوری، درآمد و افزایش وفاداری مشتریان لازم است به بررسی نقش نیروی انسانی و درک عوامل تاثیر گذار بر عملکردکارکنان به واسطه نقشی که می تواند برکیفیت خدمات ارایه شده و در نهایت ادراکات مشتریان از خدمات دریافت شده و میزان رضایت آنان داشته باشد، توجه شود.

امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی كشورها ایفا می كنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت كننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست لازمه پیشرفت، ادامه حیات و باقی ماندن در صحنه، درك درست نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان می باشد.از این رو چالش بزرگ خدمات، جلب رضایت مشتری است.

 

 وقتی یك مشتری، خدمات خاصی را می خرد، كاركنان مستقیماً بر درك مشتری از كیفیت تعامل اثر می گذارند.به گونه ای كه یك مشتری ناراضی نه تنها ممكن است برای دریافت خدمت به سازمان های دیگری مراجعه كند، بلكه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراك می گذارد؛ از سویی دیگر، ممكن است در نتیجه یك تعامل با كیفیت میان كاركنان و مشتری، مشتری راضی شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراك بگذارد.هدف کاربردی این تحقیق بررسی رابطه میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان در شرکت های بیمه شهرستان رشت می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، پژوهشی كاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی است. 

 

جامعه آماری ، شرکت های بیمه شهرستان رشت می باشد، از این رو پرسشنامه ای شامل 27 سوال تهیه و بین مشتریان شرکت های بیمه شهرستان رشت توزیع گردید در آخر تجزیه و تحلیل روی 384 پرسشنامه جمع آوری شده از مشتریان و 147 پرسشنامه جمع آوری شده از کارکنان انجام گرفت. جهت تجزیه و تحلیل، از نرم افزارهای SPSS وLISREL استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان دادکه تعارض و ابهام نقش بر رضایت شغلی کارکنان تاثیرگذار است، رضایت شغلی بر تعهد درک شده کارکنان اثرگذار است و تعهد درک شده کارکنان نیز بر رضایت مشتریان اثرگذار است.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

تعارض نقش

ابهام نقش

رضایت شغلی

رضایت مشتری

تعهد درک شده کارکنان

 

 

 

 مقدمه

 امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی كشورها ایفا می كنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت كننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر جهان بیمه به سرعت در حال تغییر و تحول و رقابتی شدن است و لازمه پیشرفت، ادامه حیات و باقی ماندن در صحنه، درك درست نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان می باشد.از این رو چالش بزرگ خدمات، جلب رضایت مشتری است(نوری،1382،ص10). 

به اعتقاد هلیر و همکارانش   رضایت را می توان به عنوان درجه ای کلی از خرسندی و خوشی حس شده در مشتری دانست که نتیجه ، توانایی آن خدمت در برآوردن خواسته ها، توقعات و نیازهای مرتبط با خدمت برای مشتری است . یی   رضایت را حالتی  میداند که پس از مصرف محصول یا استفاده از خدمت، برای مشتری حا صل می شود؛ به عبارتی دیگر رضایت ر ا می توان به عنوان فرآیند درك و ارزیابی مشتری از تجربه مصرف محصول یا استفاده از خدمات تعریف کرد.اگر سازما ن ها بخواهند به رضایت مشتری دست یابند، باید سطح رضایت مشتر ی را اندازه گیری کنند زیرا هیچ کس نمی تواند چیزی را که قادر به اندازه گیری آن نیست، مدیریت کند(هو ، 1995،ص21). 

 

رضایت مشتری، عاملی است که میزان موفقیت سازمان را در برقراری ارتباط با مشتری تعیین می کند. بنابراین اندازه گیری آن بسیار مهم است . بحث رضایت بیمه گذارا ن – به عنوان مشتریا ن شرکت های بیمه – از کیفیت خدمات این شرکت ها، در نهایت امر تعیین کننده بقاء یا عدم بقاء این شرکت ها در بازار بیمه خواهد بود (موون ،1994،ص20). در دنیای مملو از پیچیدگی و تغییر و تحول امروز، سطح رقابت سازمانی همواره در حال افزایش است بدیهی است که در عرصه رقابت جهانی سازمان هایی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند سازوکارهای مثبت را در رقابت پیش روی خود بهتر به منصه ظهور برسانند. به عبارتی دیگر سازمان هایی خواهند توانست از پالاینده گزینش سخت محیطی عبور کنند که از هرگونه ناخالصی بری بوده و بتوانند اعتماد و رضایت خاطر عوامل تعیین کننده و استراتژ یکی محیطی را جلب کنند (زروندی،1388،ص12). 

 

اگر سازمان تنها به هدف های مادی کارکنان توجه کند و هدف های معنوی را نادیده بگیرد، کارکنان در سازمان به عملکرد اندک گرایش مییابند، زیرا توقعات آنها برآورده نشده است، هرگاه هدف های مادی و معنوی افراد از سوی سازمان مورد توجه قرار گیرد، آنان با تمام توان خود در جهت تحقق اهداف سازمان تلاش و کوشش خواهند نمود. از آنجاکه بخش مهمی از عمر ما در محیط کاری سپری می شود و بسیاری از روابط و مناسبات اجتماعی ما در ساعات کاری شکل می گیرد. می توان از کار به عنوان بخش بسیار مهم و زندگی انسان یاد کرد با توجه به اهمیت ابعاد مختلف کار در زندگی انسان ها، می توان گفت که تعهد سازمانی و تمایل به انجام کار نیز تاثیر بسزایی در نحوه خشنودی انسان ها از وضیعت زندگیشان دارد(زروندی،1388،ص12).

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول

1-1)  مقدمه 1

1-2) بیان مساله 2

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق 4

1-4) اهداف تحقیق 5

1-5) سوالات تحقیق 6

1-6)  چهارچوب نظری تحقیق 7

1-7) فرضیه های تحقیق 7

1-8-1)تعاریف نظری متغیرها 8

1-8-2) تعاریف عملیاتی متغیرها 8

1-9) قلمروتحقیق 10

 

فصل دوم

2-1) رضایت مشتری 14

2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 16

2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 19

2-1-3) مزایای رضایت مشتری 20

2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 22

2-2)اهمیت رضایت مشتری 24

2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 25

2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 29

2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 29

2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 30

2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 31

2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 32

2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 33

2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 34

2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 35

2-2) تعهد درک شده کارکنان 38

2-2-1) تعاریف تعهد 41

2-2-2) ابعاد تعهد سازمانی 41

2-2-3) عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی 43

2-3) رضایت شغلی 46

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 47

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 48

2-3-3) رضایت و انگیزش 49

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 50

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 52

2-3-6) امنیت شغلی 53

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 54

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 54

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 54

2-4-2) یکسانی حقوق و مزایا 55

2-4-3) شرایط مناسب کاری 55

2-4-4) همکاران مساعد 56

2-4-5) تناسب شغل بافرد 56

2-4-1)تعریف واژه تعارض 58

2-4-1-1) تعارض نقش 58

2-4-2) سیرتکاملی اندیشه تعارض 59

2-4-2-1) دیدگاه سنتی 59

2-4-2-2) دیدگاه روابط انسانی تعارض 60

2-4-2-2) دیدگاه تعامل 60

4-2-3) تعارض: سازنده یا ویرانگر 61

4-2-4) فرایند تعارض 61

2-5) ابهام نقش 69

2-6-1) پژوهش های داخلی 72

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 73

 

فصل سوم

3-1) مقدمه 75

3-2) فرایند اجرای تحقیق 76

3-3) روش تحقیق 76

3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری 77

3-4-2)  حجم نمونه 77

3-5) ابزار گردآوری داده ها 78

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه 80

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 82

 

فصل چهارم

4-1) مقدمه 90

4-2) آمارتوصیفی 90

4-2-1) تحلیل جمعیت شناختی نمونه 90

4-2-1-1) جنسیت مشتری 91

4-2-1-2) سطح تحصیلات مشتری 92

4-2-1-3) وضعیت تاهل مشتری 93

4-2-1-4) سن مشتری 94

4-2-2-1) جنسیت 95

4-2-3) توصیف متغیرهای اصلی تحقیق 99

4-2-3-1) ابهام نقش 99

4-2-3-2) تعارض نقش 100

4-2-3-3) رضایت شغلی 101

4-2-3-4) تعهدکارکنان 102

4-2-3-5) رضایت مشتری 103

4-4) آزمون فرضیه های تحقیق 104

4-4-1) آزمون مدل تحقیق 104

4-3-2) شاخص های برازش مدل 106

 

فصل پنجم

5-1) مقدمه 110

5-2-1) نتایج آمار توصیفی 110

5-2-2) بحث و نتایج آمار استنباطی 111

5-3) پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته های تحقیق 112

5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی 116

5-6) محدودیت های تحقیق 116

پیوست ها

پیوست 1:سوالات پرسشنامه 127

پیوست 2: خروجی نرم افزار spss 134

پیوست3: خروجی نرم افزار lisrel 149

 

فهرست اشکال

شکل 2-1)  شش حالت ارتباط میان رضایت و وفاداری 23

شکل2-2)چرخه رضایت 27

 

فهرست جداول

جدول2-1)مناطق مختلف نمودار چهار بخشی 28

جدول2-2) تکنیک های مدیریت تعارض. 65

جدول 3-1) صفات طیف پاسخی پرسشنامه محیطی 79

جدول 3-2)ترکیب سوالات پرسشنامه 79

جدول4-1) جدول فراوانی جنسیت 91

جدول4-2) جدول فراوانی سطح تحصیلات 92

جدول4-3) جدول فراوانی وضعیت تاهل 93

جدول4-4) جدول فراوانی سن 94

جدول 4-5) جدول فراوانی جنسیت کارکنان 95

جدول 4-6) جدول فراوانی سطح تحصیلات کارکنان 96

جدول 4-7) جدول فراوانی وضعیت تاهل کارکنان 97

جدول 4-8) جدول فراوانی سن کارکنان 98

جدول4-9) توصیف متغیرابهام نقش 99

جدول4-10) توصیف متغیرتعارض نقش 100

جدول4-11) توصیف متغیر رضایت شغلی 101

جدول4-12) توصیف متغیرتعهد کارکنان 102

جدول4-13) توصیف متغیررضایت مشتری 103

جدول4-14) شاخص های برازش مدل 107

جدول 4-15) نتایج آزمون فرضیه های تحقیق 107

 

فهرست نمودارها

نمودار1): مدل تحقیق بر اساس مدل ویلاریس و کولهو( 2001 ) و مدل  فوئن و چوی ( 2012) 7

نمودار2-1) تعریف مفهوم رضایت مشتری . 19

نمودار2-2) ارتباط بین کیفیت محصول/خدمات و رضایت مشتری و سودمندی شرکت 25

شکل2-2)چرخه رضایت 27

نمودار 2-3)مدل شاخص رضایت مشتری آمریکا 31

نمودار 2-4) مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 31

نمودار 2-5) بخشی از مدل شاخص رضایت مشتری در سوئیس 33

نمودار 2-6) مدل شاخص رضایت مشتری در مالزی 34

نمودار 2-7) مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ. 35

نمودار 2 7) عوامل مؤثر بر تعهد 44

نمودار4-1) نمودار میله ای جنسیت مشتری 91

نمودار4-2) نمودار میله ای تحصیلات مشتری 92

نمودار4-3) نمودار میله ای وضعیت تاهل مشتری 93

نمودار4-4) نمودار میله ای سن مشتری 94

نمودار4-5) نمودار میله ای جنسیت کارکنان 95

نمودار 4-6) نمودار میله ای سطح تحصیلات کارکنان 96

نمودار4-7) نمودار میله ای وضعیت تاهل کارکنان 97

نمودار4-8) نمودار میله ای وضعیت سن کارکنان 98

نمودار4-9) نمودار هیستوگرام ابهام نقش 99

نمودار4-10) نمودار هیستوگرام تعارض نقش 100

نمودار4-11) نمودار هیستوگرام رضایت شغلی 101

نمودار4-12) نمودار هیستوگرام تعهددرک شده کارکنان 102

نمودار4-13) نمودار هیستوگرام رضایت مشتری 103

نمودار 4-15) مدل استاندارد تحقیق 105

نمودار 4-16) محاسبه آماره t 106

 

 

 

تثبیت خاک رس با آهک، سیمان و CBR PLUS و مقایسه آنها با هم

تثبیت خاک رس با آهک، سیمان و CBR PLUS و مقایسه آنها با هم خاکهای مسئله دار تثبیت کننده خاک رس تثبیت کننده های خاک تثبیت خاک رس با آهک، سیمان و CBR PLUS و مقایسه آنها با هم مقایسه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی مبانی نظری بهره وری و كارایی دانلود مبانی نظری بهره وری و كارایی دانلود پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی ادبیات نظری بهره وری و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صندوق های سرمایه گذاری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های سرمایه گذاری فصل دوم پایان نامه صندوق های…

پیشینه بورس و قرارداد اختیار معامله در ایران و جهان

پیشینه بورس و قرارداد اختیار معامله در ایران و جهان تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان تعریف و تاریخچه ای از اوراق مشتقه تعریف و تاریخچه ای از بورس اوراق بهادار تعریف و تاریخچه از قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتری به برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتری به برند مبانی نظری وفاداری مشتری به برند دانلود مبانی نظری وفاداری مشتری به برند پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند ادبیات نظری وفاداری مشتری به برند فصل دوم پایان نامه وفاداری مشتری…

قاعده من له الغنم فعلیه الغرم

قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقاله قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی رفتن به…

بررسی رابطه نسبت های مالی با نسبت های عملکرد شرکت

بررسی رابطه نسبت های مالی با نسبت های عملکرد شرکت ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت های…

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان جنگ روانی دشمن روشهای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان جنگ رسانه دشمن علیه جوانان عملیات روانی دشمن شگردهای تبلیغاتی جنگ نرم فضای رسانه ای عملیات روانی روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه…

کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی

کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه ابزار مشبک کاری چاه فرآیند مشبک کاری مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه های نفتی و گازی با فناوری نانو پیشرفت های…

  • پاورپوینت تقویت اراده
  • پاورپوینت تقویت اراده پاورپوینت تقویت اراده تحقیق تقویت اراده مقاله تقویت اراده بررسی تقویت اراده مراحل تقویت اراده مشخصه های ضعف اراده عوامل ضعف اراده راهکارهای تقویت اراده رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع تقویت اراده، در قالب…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ادبیات نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی مبانی نظری عملکرد تحصیلی دانلود مبانی نظری عملکرد تحصیلی پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی ادبیات نظری عملکرد تحصیلی فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد…

  • تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن
  • تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج پایان نامه ارشد فریب در ازدواج پایان نامه ارشد تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج نحوه…

  • پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران
  • پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران پرسشنامه الگوی مدیریت پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران دانلود پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران مدیریت متافیزیکی     ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////   * با قیمت دانشجویی، ارزان…

  • پروپوزال بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده
  • پروپوزال بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده پروپوزال امکان سنجی استقرار ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی…

  • مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری
  • مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدل نظری اجرای CRM مفاهيم مديريت ارتباط با مشتريان اصول مديريت ارتباط با مشتريان چالش هاي پيش روي سيستم هاي CRM پیاده سازی crm…

  • موانع کاربرد فناوری اطلاعات از نگاه مدیریت تغییر
  • موانع کاربرد فناوری اطلاعات از نگاه مدیریت تغییر مدیریت تغییر مدلهای تغییر فناوری اطلاعات پذیرش فناوری اطلاعات کاربرد فناوری اطلاعات موانع کاربرد فناوری اطلاعات از نگاه مدیریت تغییر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

  • آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی
  • آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی دانلود مقاله آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی ابزار نظر سیاسی در مطبوعات پروندة لینگنز علیه اتریش اغتشاش در امنیت ملی توسط مطبوعات پرونده آنرور و گاردین علیه برتیانیا انتشار مطالب مغایر با اخلاقیات جامعه و…

  • پروپوزال طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان
  • پروپوزال طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا پروپوزال مدیریت استراتژیک منابع انسانی پروپوزال طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان…

  • بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن
  • بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن امنیت محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری تهدیدات امنیتی رایانش ابری راه حلهای مقابله با تهدیدات امنیتی رایانش ابری دانلود مقاله امنیت در رایانش ابری امنیت در رایانش ابری…

  • چالش دولت آموزگار با انقلابیون
  • چالش دولت آموزگار با انقلابیون آموزگار پس از استعفا چالش دولت آموزگار با انقلابیون نقش سخنرانیهای خمینی در تضعیف دولت آموزگار نقش اعلامیه های خمینی در تضعیف دولت آموزگار عوامل کناره گیری آموزگار از نخست وزیری مواضع و جهت گیریهای…

  • پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد
  • پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد انواع ارزیابی عملكرد طرح جامع مدیریت عملكرد روش ارزیابی متوازن مهم ترین دلایل عدم توفیق در اجرای استراتژی اصول ایجاد سازمان استراتژی محور رابطه علت و معلولی در…

  • اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند و آنالیز شکست در برخی از اتصالات جوشی و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری و کاهش تنش پسماند و بروز شکست در یک اتصال
  • اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند و آنالیز شکست در برخی از اتصالات جوشی و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری و کاهش تنش پسماند و بروز شکست در یک اتصال اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند آنالیز شکست در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی مبانی نظری شادکامی دانلود مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی ادبیات نظری شادکامی فصل دوم پایان نامه شادکامی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی ادبیات و مبانی نظری شادکامی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان
  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین…

  • آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن
  • آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه مقاله در مورد نکاح تحقیق دانشجویی در مورد طلاق دانلود مقاله در مورد طلاق مقاله علل طلاق در ایران پیشینه تحقیق در مورد طلاق…

  • روشها و الگوریتمهای خوشه بندی و خوشه بندی فازی
  • روشها و الگوریتمهای خوشه بندی و خوشه بندی فازی دانلود پایان نامه خوشه بندی دانلود پایان نامه خوشه بندی فازی روشهای خوشه بندی الگوریتمهای خوشه بندی فازی کلاسترینگ کلاسترینگ فازی روشها و الگوریتمهای خوشه بندی و خوشه بندی فازی رفتن…

  • مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی
  • مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر…

  • پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی
  • پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی مقیاس ترس از ارزیابی منفی سنجش ترس از ارزیابی منفی تعریف ترس از ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی چیست پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی پرسشنامه استاندارد ترس از ارزیابی منفی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *