بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر

بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر

انواع مدل های فرهنگ سازمانی
مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی
مدل های رایج فرهنگ سازمانی
پایان نامه مدل های فرهنگ سازمانی
مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی
مدل های مسئولیت اجتماعی
پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی
تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی

رفتن به سایت اصلی

در این پایان نامه علاوه بر مفهومی فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی به تشریح نظریه های و کارکردهای آنها می پردازیم و پس از آن به بررسی مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی خواهیم پرداخت و در آخر  تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی مورد نظر قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 چکیده:
ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در سازمان ها به رشد و توسعه خدمات بهتر به مشتریان، تشویق کارکنان به همکاری بیش تر و بهتر در سازمان و گسترش سطح رضایت مندی جامعه از سازمان منتهی می شود و در نتیجه به بقا و رشد سازمان کمک می کند. احساس مسئولیت اجتماعی زمانی شکل می گیرد که افراد و سازمان ها از باورها و نگرش هایی که آنها را به سمت و سوی فداکردن بخشی از درآمد کوتاه مدت برای جامعه بدون دریافت اولیه بازده ظاهری وادار کند، برخوردار باشند. علاوه بر این فرهنگ سازمانی، الگویی مشترک و نسبتا پایدار از ارزش ها، باورها و اعتقادات اساسی در سازمان ها و شرکت ها میباشد. بنابراین می توان گفت انجام هر گونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان ها تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان پذیر می باشد. هدف از تبیین فرهنگ سازمانی شناساندن آن به افراد سازمان و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل مشکلات درون و برون سازمان می باشد.(شاین، 1383).

 

 

 

 

در این نوشتار  مروری بر مطالعات پیشین در مورد فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی انجام خواهد شد. همچنین ویژگی ها، کاربرد ها ، نعاریف مختلف از نظر صاحب اندیشان، مفروضات و مدل های هر یک از این دو متغیر بررسی شده و در نهایت تحقیقات پیشین در مورد تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی مورد توجه قرار خواهدگرفت تا اینکه مشخص شود در این زمینه چه مطالعاتی صورت گرفته و بر همین مبنا مدل پیشنهادی تحقیق تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است مطالب این نوشتار در قالب سه بخش فرهنگ سازمانی ، مسئولیت پذیری اجتماعی و تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تنظیم شده است. 

 

 

 

 

 

در این پایان نامه به بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر می پردازیم.

 

 

 

 

 

مقدمه 
امروزه سازمانها و کسب و کارها با چالش جدیدي روبرو شده اند؛ بطوریکه جهت بقا و موفقیتشان لازم است بین نظامهاي اقتصادي و اجتماعی شان رابطه ایجاد کنند؛ عملکرد اجتماعی سازمان هم برآوردکننده ارزشهاي اخلاقی و هم ارزشهاي مالی سازمان است.عملکرد اجتماعی سازمانی امروزه موضوع مهمی براي خط مشی گزاران عمومی و مدیران و ذینفعان سازمانی شده است(مارس ، 2000). باربارا  در سال 1994 بیان میدارد که شاید عملکرد اجتماعی منجر به کسب منفعت در سازمان گردد، اما این یک دلیل محدود براي اعمال عملکرد اجتماعی سازمانی محسوب میگردد و دلیل وجود اعمال مذکور فراتر از اینهاست(باربارا و دیگران،1994). لازم است که یک مدیر بداند چه کاري از نظر اخلاقی واجتماعی درست است و بدون اینکه کار سازمانش را دچار مشکل کند آنرا انجام دهد(گایلا ، 1991).

 

 

 

مدیران امروزی باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفۀ خود را شناخته و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آگاه باشند. مدیران باید از جزءنگري و شیفتگی صرف به اهداف سازمانی خود دست بردارند(الوانی، 1378).اندیشمندان زیادي تلاش کردند تا چارچوبهاي نظري را جهت طراحی و ارزیابی نقش و اثرات سازمان در جامعه توسعه دهند اما یک عدم اجماع در معناشناختی، چارچوب ساختاري، گفتمان و همچنین ارزیابی در این خصوص دیده میشود که لازمست یک کانون و محوریتی جهت سامان به این تعدد معنایی، تعریف و شناسایی گردد. سازمان وجامعه هرکدام به سطح بالائی از مفاهیم ونظریات بنیادي دست یافته اند و زمان آن رسیده که با ایجاد تعامل میان این مقولات به اصول مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی رسید. (جان ، 2006).

 

 

 

يك سازمان همانند يك فرد داراي شخصيت است، شخصيتي كه داراي ويژگي هاي انعطاف پذيري، محافظه كاري و نوآوري و… است. در سازمان كاركنان نسبت به يك الگوي خاص رفتاري با هم توافق مي كنند و اين همان فرهنگ سازماني است. لذا، از آنجا كه در هر سازماني، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد كه به افراد شيوه ی فهم و معني بخشيدن به رويدادها را نشان مي دهد، از فرهنگ سازماني مي توان به عنوان يك اهرم قدرتمند براي هدايت و تقويت رفتار سازماني استفاده نمود. به هر حال بالندگي سازمان به عنوان يك فرايند برنامه ريزي شده، با دگرگوني فرهنگ سازماني برابر مي باشد و هر گونه تغييرات و دگرگوني در سازمان بدون توجه به فرهنگ سازماني، موثر واقع نمي شود . در نهايت بايد گفت كه تحقق اهداف سازماني بستگي به عواملي از جمله فرهنگ سازماني حاكم بر نيروي انساني دارد . لذا در جهت تحقق اهداف سازمان و امكان خشنودي اعضاء آن، بر مديران است تا فرهنگ سازماني را شناخته و بر نحوه ی تاثير آن بر سازمان آگاهي داشته باشند(فرهنگی،1380).

 

 

 

علاوه بر این فرهنگ سازمانی، الگویی مشترک و نسبتا پایدار از ارزش ها، باورها و اعتقادات اساسی در سازمان ها و شرکت ها میباشد. بنابراین می توان گفت انجام هر گونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان ها تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان پذیر می باشد. هدف از تبیین فرهنگ سازمانی شناساندن آن به افراد سازمان و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل مشکلات درون و برون سازمان می باشد.(شاین، 1383). با مطالعه فرهنگ سازمانی می توان به علل کامیابی و یا شکست سازمان پی برد و از سوی دیگر چون فرهنگ سازمانی اثر مهمی بر روی رفتار افراد سازمان دارد و نیز به علت این که بخش پیچیده ای از ارزش ها را شامل می شود و این ارزش ها بر نحوه نگرش و نهایتا رفتار افراد در محیط کاری موثر خواهد بود، می تواند عامل مهم در کنترل سازمانی به شمار آید(طوسی 1372).  

 

 

 

  

فهرست مطالب
2-1- مقدمه:    5
بخش اول:مسئولیت پذیری اجتماعی    7
2-2-1 مقدمه    7
2-2-2- تعاریف مختلف پیرامون مسئولیت پذیری اجتماعی    8
2-2-3- نظریات مسئولیت اجتماعی    11
2-2-4- تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی    13
2-2-4-1- مسئولیت اجتماعی در سال های 1950 تا 1960    16
2-2-4-2- سال های 1970 تا 1980    20
2-2-4-3- 1990 به بعد    27
سیر تکامل CSR    33
2-2-5- آثار مثبت رعایت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد و موفقیت سازمان    33
افزایش مشروعیت سازمان و اقدامات آن    33
التزام اخلاقی در توجه به اهمیت ذی نفعان    34
افزایش درآمد، سود آوری و بهبود مزیت رقابتی    34
استفاده از مزایای چندگانگی    35
کاهش هزینه های ناشی از کنترل    36
بهبود روابط، افزایش جو تفاهم و کاهش تعارضات    36
افزایش تعهد و مسئولیت پذیری بیشتر کارکنان    37
2-2-6- عوامل مهم مرتبط و وابسته به مسئولیت اجتماعی    38
2-2-7- حوزه های مختلف مسئولیت پذیری اجتماعی    38
2-2-8- شرکت های برتر در رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح جهان    39
جدول 2-1) شرکت های برتر در رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح دنیا بر گرفته از سایت اخلاقیات و کسب و کار    40
2-2-9- مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی    40
2-2-9-1- فلمینگ در سال 2002 مسئولیت اجتماعی را دارای 4 بعد دانسته است که شامل:    41
2-2-9-2-    مدل ریچارد هیکس:    42
2-2-9-3-    مدل 4 بخشی کارول    43
2-2-9-4-    مدل دنیسون    44
2-2-9-5- مدل ارزیابی مسئولیت پذیری با توجه به ارزش های اسلامی    44
2-2-9-6- مدل بارکر    45
2-2-9-7-    مدل پورتر و کرامر    45
2-2-9-8- مدل وود    45
2-2-9-9- مدل مارک اورلیخی    46
2-2-9-10- مدل هاپکینز    46
2-2-9-11-  مدل چامیلا پریرا    47
2-2-9-12-    مدل 3C-SR    47
بخش دوم:فرهنگ سازمانی    48
2-3-1- مقدمه    49
2-3-2- تعاریف مختلف پیرامون فرهنگ سازمانی    50
جدول 2-2- تعاریف مختلف پیرامون فرهنگ سازمانی    60
2-3-3- تاریخچه  فرهنگ سازمانی:    61
جرارد هنریک هافستد    63
2-3-4- ویژگی ها و کارکرد های فرهنگ سازمانی    64
2-3-4-1- ویژگی های فرهنگ سازمانی    64
2-3-4-2- کارکرد های فرهنگ سازمانی    67
2-3-5- آثار فرهنگ سازمانی    69
2-3-6- مفروضات فرهنگ سازمانی:    70
2-3-7- مدل های فرهنگ سازمانی    72
2-3-7-1-    مدل هریسون- هندی    72
2-3-7-2-    مدل شاین    72
2-3-7-3-    مدل شولز    73
2-3-7-4-    مدل کویین و مک گرات    74
2-3-7-5-    مدل دنیسون    74
2-3-7-6-    مدل رابینز    74
2-3-7-7-    مدل هافستد    75
2-3-7-8-    مدل کوئین و روربا    76
2-3-7-9-    مدل تطبیقی کوفای و همکاران    77
2-3-7-10-    مدل اوریلی و کالدول    77
بخش سوم:تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی    79
2-4-1- مقالات بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی    80
2-4-2- مدل تحقیق    82
منابع

 

اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی

اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" اختیار طلاق اختیار طلاق به زن اختیار طلاق در دست مردان اختیار طلاق زن اختیار طلاق در حقوق ایران چرا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان ادبیات نظری تحقیق فناوری…

پاورپوینت تعارض و تناقض در سازمان

پاورپوینت تعارض و تناقض در سازمان پاورپوینت تعارض و تناقض در سازمان تعارض و تناقض در سازمان تعارض به عنوان پديده اي سازنده مدل اقتضايي تعارض راه های کاهش تعارض در سازمان راههاي تحريك تعارض انواع تعارض تعارض در سازمان…

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد سیستم اطلاعات اجرایی پیاده سازی EIS عوامل کلیدی موفقیت شركت صنایع تجهیزاتی نفت سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی…

سرقت حد و تعزیری و واکنشهای فقهی و حقوق کیفری به آنها

سرقت حد و تعزیری و واکنشهای فقهی و حقوق کیفری به آنها پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت سرقت مستوجب حد سرقت تعزیری واکنش های کیفری قانونی به سرقت واکنش های کیفری فقهی به سرقت واکنش کیفری ناظر به…

پرسشنامه ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

پرسشنامه ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران پرسشنامه مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانشpdf پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران پرسشنامه مدیریت دانش…

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی دانلود پایان نامه دیوید هاکنی دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی ویژگیهای آثار دیوید هاکنی تحلیل آثار دیوید هاکنی بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار…

پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد

پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد پرسشنامه زنجیره تامین پرسشنامه یکپارچگی زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین پرسشنامه عملکرد پرسشنامه عملکرد واحدهای تولیدی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد    …

مبانی نظری بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام

مبانی نظری بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری کیفیت سود مبانی نظری رابطه کیفیت سود و…

  • پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند
  • پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند مقاله بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند تحقیق بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل
  • عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل قرارداد عقیم شدن قرارداد حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد عقیم شدن قرارداد در حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل دانلود مقالات…

  • مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیاده سازی مدیریت دانش در بانک تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان بررسی رابطه…

  • طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان
  • طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی عملی سیستم هزینه یابی…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
  • پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب…

  • پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی
  • پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه پیشگیری از فساد اداری پرسشنامه پیشگیری فساد اداری پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از فساد اداری پرسشنامه پیشگیری از فساد اداری در سازمان‌های دولتی…

  • سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان
  • سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان یادگیری ماشین یادگیری در انسان نظریه های یادگیری مسایل یادگیری در انسان تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان دانلود سمینار نظریه های یادگیری در انسان دانلود سمینار کارشناسی ارشد کامپیوتر…

  • بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رضايت شغلي تمایل به ترک شغل ارزیابی عملکرد کارکنان سیاست های ارزیابی عملکرد ادراك كاركنان از سیاست های ارزیابی عملکرد نگرش شغلی…

  • بررسی فناوری و کاربردهای الیاف پلی اورتان
  • بررسی فناوری و کاربردهای الیاف پلی اورتان درزگیرهای پلی اورتان کاربردهای الیاف پلی اورتان بررسی فناوری الیاف پلی اورتان دانلود پایان نامه درزگیرهای پلی اورتان تكنولوژی و كاربرد درزگیرهای پلی اورتان رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی…

  • پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای
  • پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای سنجنده‌ها سنجنده‌های ماهواره‌ای تكنولوژی سنجش از دور سیستم‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ها دانلود پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای خرید پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری سیستم…

  • بررسی فقهی و حقوقی وکالت و توکیل زوجه در طلاق از منظر فقه امامیه و حقوق ایران و مذاهب فقهی اهل سنت
  • بررسی فقهی و حقوقی وکالت و توکیل زوجه در طلاق از منظر فقه امامیه و حقوق ایران و مذاهب فقهی اهل سنت وکالت در طلاق وکالت در طلاق به زوجه وکالت در طلاق از منظر فقه اماميه وکالت در طلاق…

  • عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی همجنس گرایی و بررسی آن از نگاه دینی
  • عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی همجنس گرایی و بررسی آن از نگاه دینی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از دیدگاه روانشناسی همجنس گرایی در ادیان توحیدی همجنس گرایی در ادیان غیر…

  • ارائه یک راه حل جدید برای حل معادله موازنه مواد و عملكرد مخازن با الگوریتم ژنتیک
  • ارائه یک راه حل جدید برای حل معادله موازنه مواد و عملكرد مخازن با الگوریتم ژنتیک الگوریتم ژنتیک مخازن کربناته نفتی عملكرد مخازن کربناته حل معادله موازنه مواد مخازن کربناته جنوب غرب در مخازن کربناته نفتی عملكرد مخازن کربناته با…

  • امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها
  • امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها پیاده سازی ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سازمان الگوی دو بعدی هزینه‌یابی بر مبنای…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران
  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران داوری دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری تجاری در حقوق ایران سازمان های داوری تجاری بین المللی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اصول حاکم بر داوری تجاری…

  • تحلیل فقهی ارجاع دعاوی به داوری و قضاوت اشخاص و نهادهای غیر مسلمان
  • تحلیل فقهی ارجاع دعاوی به داوری و قضاوت اشخاص و نهادهای غیر مسلمان تحلیل فقهی ارجاع دعاوی ارجاع دعاوی به داوری از نگاه فقهی ارجاع دعاوی به قضات از نگاه فقهی ارجاع دعاوی به داور غیر مسلمان از نگاه فقهی…

  • مقاله شناخت و آگاهی
  • مقاله شناخت و آگاهی شناخت آگاهی جامعه آماری جامعه مورد بررسی دانلود مقاله شناخت و آگاهی تفاوت مفاهیم جامعه آماری و جامعه مورد بررسی تفاوت مفاهیم بررسی و مطالعه و کاربری آن در عنوان تحقیق سیستم همکاری در فروش فایل…

  • بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران
  • بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *