تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پایان نامه ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….83

4-2- توصیف ویژگی جمعیت شناختی نمونه آماری……………………………………………………………………… 83

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………………………… 83

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل……………………………………………………………….. 84

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………………. 85

4-2-4- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن……………………………………………………………………………… 86

4-2-5- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد………………………………………………………………….. 87

4-2-6- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت……………………………………………………………….. 88

4-3- انتخاب نوع طبقات (لوازم مورد استفاده)…………………………………………………………………………….. 90

4-3-1- وضعیت افراد پاسخ  دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………………………. 90

4-3-2- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه اوّل؛ لوازم برقی آشپزخانه و منزل…………………….. 91

4-3-3- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه دوّم؛ لوازم صوتی و تصویری………………………….. 92

4-3-4- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در در طبقه سوّم؛ انواع کامپیوتر و ماشین  های اداری……….. 93

4-3-5- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه چهارم؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی……………….. 93

4-4- چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش براساس شاخص های مرکزی، پراکندگی و شکل توزیع…………94

4-5- بررسی نرمال بودن وضعیت متغیرها……………………………………………………………………………………. 96

4-6- تحلیل روایی…………………………………………………………………………………………………………………… 97

4-6-1- تحلیل عاملی اکتشافی…………………………………………………………………………………………………… 98

4-6-2- تحلیل عاملی تأییدی………………………………………………………………………………………………….. 100

4-6-2-1- نتایج تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………. 101

4- 6-3-3- روایی همگرا……………………………………………………………………………………………………….. 102

4- 6-4- روایی تشخیص………………………………………………………………………………………………………….103

4-7-1- برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………… 103

4-7-2- مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………… 104

4-7-3- آزمون برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………. 105

4-8- نیکوئی برازش مدل……………………………………………………………………………………………………….. 106

4-8-1- تفسیر شاخص های برازش…………………………………………………………………………………………….107

4-9- تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه-ها…………………………………………………………………………… 108

4-9-1- آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………………. 108

4-9-2- آزمون فرضیه دوّم………………………………………………………………………………………………………. 109

4-9-3- آزمون فرضیه سوّم……………………………………………………………………………………………………… 110

4-9-4- آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………….110

4-9-5- آزمون فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-6- آزمون فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-7- آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………112

4-9-8- آزمون فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………..112

4-9-9- آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………..113

4-9-10- آزمون فرضیه دهم……………………………………………………………………………………………………..115

4-9-11- آزمون فرضیه یازدهم………………………………………………………………………………………………….116

4-9-12- آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………………….117

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 120

5-2- نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 120

5-2-1- نتایج متغیرهای جمعیت  شناختی……………………………………………………………………………………120

5-2-2- نتایج انتخاب نوع طبقات و اولویت بندی برند-ها……………………………………………………………….121

5-3- نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………….122

5-3-1- نتیجه آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………..122

5-3-2- نتیجه آزمون فرضیه دوّم……………………………………………………………………………………………….122

5-3-3- نتیجه آزمون فرضیه سوّم………………………………………………………………………………………………122

5-3-4- نتیجه آزمون فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………123

5-3-5- نتیجه آزمون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………………………..123 

5-3-6- نتیجه آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………..123

5-3-7- نتیجه آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………124

5-3-8- نتیجه آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………….124

5-3-9- نتیجه آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………..125

5-3-10- نتیجه آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………….125

5-3-11- نتیجه آزمون فرضیه یازدهم…………………………………………………………………………………………125

5-3-12- نتیجه آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………….126 

5-4- بحث……………………………………………………………………………………………………………………………. 126

5-5- پیشنهاد-ها………………………………………………………………………………………………………………………..128

5-6- پیشنهادات براساس یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………..128

5-7- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………….131

5-8- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………..132

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 138

 

پیوست  ها

پیوست الف: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………149

پیوست ب: خروجی های نرم افزار SPSS…………………………………………………………………………………… 151

پیوست پ: خروجی های نرم افزار LISREL………………………………………………………………………………..153

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

(جدول 4-1) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت…………………………………………………………..83

(جدول 4-2) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………..84

(جدول 4-3) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………….85

(جدول 4-4) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………86

(جدول 4-5) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد……………………………………………………..87

(جدول 4-6) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………..88

 (جدول 4-7) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………..90

(جدول 4-8) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم برقی آشپزخانه و منزل………….91

(جدول 4-9) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم صوتی و تصویری………………..92

(جدول 4-10) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در انواع کامپیوتر و ماشین اداری………93

(جدول 4-11) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در وسایل سرمایشی و گرمایشی………94

(جدول 4-12) شاخص های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش…………………95

(جدول 4-13) آزمون كولموگروف- اسمیرنوف متغیرهای پژوهش…………………………………………………..97

 (جدول 4-14) آزمون KMO و بارتلت برای سؤالات پرسشنامه………………………………………………………98

(جدول 4-15) ماتریس عوامل چرخش یافته………………………………………………………………………………….99

(جدول 4-16) بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص  های پژوهش………………………….102

(جدول 4-17) AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش………………………………………………………………103

(جدول 4-18) شاخص  های برازش مدل ساختاری……………………………………………………………………….106

(جدول 4-19) نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری…………………………………………………………………..108

(جدول 4-20) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز……………………………………109

(جدول 4-21) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز……………………..109

(جدول 4-22) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند  و اعتبار برند…………………………………………..110

(جدول 4-23) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش درک شده برند سبز……………………………………..110

(جدول 4-24) خروجی رابطه بین اعتبار برند و تصویر برند سبز……………………………………………………111

(جدول 4-25) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……………………………………………..111

(جدول 4-26) خروجی رابطه بین ارزش درک شده برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………….112

(جدول 4-27) خروجی رابطه بین تصویر برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………………………..113

(جدول 4-28) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..114

(جدول 4-29) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..115

(جدول 4-30) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..116

(جدول 4-31) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..118

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

فهرست نمودارها

(نمودار 4-1) نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………….84

(نمودار 4-2) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………………..85

(نمودار 4-3) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………….86

(نمودار 4-4) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………………87

(نمودار 4-5)  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد…………………………………………………………….88

(نمودار 4-6) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………………..89

(نمودار 4-7) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات………………………………………………………………90

(نمودار 4-8) بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی……………………………………………………………………………101

(نمودار 4-9) آماره معناداری تحلیل عاملی…………………………………………………………………………………..102

(نمودار 4-10) ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………105

(نمودار 4-11) اعداد معنی داری مدل ساختاری پژوهش………………………………………………………………..106

(شکل 4-12) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده سبز….114

(شکل 4-13) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز…………115

(شکل 4-14) رابطه ارزش درک شده سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……116 

(شکل 4-15) رابطه تصویر برند سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز…………..117

 

 

پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها

پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها تحقیق برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود…

تبیین رویکرد ایرانی اسلامی جهت شکل گیری سیاست های زیست محیطی

تبیین رویکرد ایرانی اسلامی جهت شکل گیری سیاست های زیست محیطی حقوق محيط زيست در اسلام خط مشی گذاری زیست محیطی سوابق زيست‌محيطي ایران تبيين رويکرد اسلام به موضوع محيط زيست ويژگيهاي خاص زيست محيطي ايران رويکرد اسلامي ايراني به…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات نظری رویکردهای یادگیری فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات و مبانی…

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک موقعیت واكنشی وضعیت كنشی وآینده ساز وجود عدم قطعیت های محیطی فرایند مدیریت استراتژیك رفتن به سایت اصلی مدیریت استراتژیک     خـلاصـه این مقاله‌  به بحث مدیریت استراتژیك  می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت…

جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین

جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین دانلود مقالات حقوق تدوین مقررات با استفاده از قرآن و فقه جایگاه و قلمرو فقه و قرآن در حقوق موضوعه ایران جایگاه قرآن و فقه در تدوین مقررات حقوق موضوعه قلمرو فقه و…

تعیین شبه توابع تراوایی نسبی و فشار موئینه در مخازن ترکدار با استفاده از شبیه سازهای مخازن نفتی

تعیین شبه توابع تراوایی نسبی و فشار موئینه در مخازن ترکدار با استفاده از شبیه سازهای مخازن نفتی شبیه سازهای مخازن نفتی تراوایی نسبی فشار موئینه مخازن ترکدار تعیین فشار موئینه در مخازن ترکدار تعیین شبه توابع تراوایی نسبی در…

کتاب نظریه حلقه و مدول

کتاب نظریه حلقه و مدول کتاب نظریه حلقه و مدول رفتن به سایت اصلی کتاب نظریه حلقه و مدول قسمت اول : ازصفحه1-50 قسمت دوم : ازصفحه51-100 قسمت سوم : ازصفحه101-150 قسمت چهارم : ازصفحه151-200 قسمت پنجم : ازصفحه201-239

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک رهبری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک رهبری مبانی نظری سبک رهبری پیشینه تحقیق سبک رهبری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری پیشینه پژوهش سبک رهبری ادبیات نظری تحقیق سبک رهبری دانلود مبانی نظری سبک رهبری دانلود پیشینه تحقیق سبک…

قتل مهدورالدم در قانون مجازات اسلامی جدید 1392

قتل مهدورالدم در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 پایان نامه مهدورالدم مهدورالدم بودن مقتول اعتقاد به مهدورالدم بودن مهدورالدم در قانون جدید مهدورالدم در قانون مجازات 92 اعتقاد به مهدورالدم بودن مقتول مهدورالدم در قانون مجازات اسلامی مصادیق قتل به…

  • بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک
  • بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک دانلود پایان نامه ATM دانلود پایان نامه خود پرداز دانلود پایان نامه عابر بانک دستگاه POS کارت عابر بانک دستگاههای خود پرداز سیستم پرداخت الکترونیک بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک نحوه عملکرد دستگاههای…

  • روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف
  • روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف شاخص رضایت مشتری تعریف رضایتمندی مشتری مدل های رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi مقاله رضایت مشتری تعریف عملیاتی رضایت مشتری شاخص های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در بازآفرینی سازمان
  • پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در بازآفرینی سازمان پرسشنامه فناوری اطلاعات پرسشنامه بازآفرینی پرسشنامه بازآفرینی سازمان دانلود پرسشنامه بازآفرینی سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در بازآفرینی سازمان بررسی موردی در سازمان ثبت احوال کشور  …

  • معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن
  • معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن باغ ژاپنی باغ صخره ای نظام آبیاری باغ معماری باغ ایرانی گونه شناسی باغ ارم ساختار کالبدی باغ ارم معرفی باغ ارم و ساختار کالبدی آن ساختار کالبدی باغ ارم دانلود مقالات…

  • پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها
  • پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول…

  • دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی
  • دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی سد لاستیكی دانلود پاورپوینت رشته عمران دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی دانلود پاورپوینت سد لاستیكی دانلود پاورپوینت مهندسی عمران دانلود پاورپوینت عمران خرید پاورپوینت رشته عمران رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته عمران سدهای لاستیكی دانلود پایان…

  • تشریح ویژگی های رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی
  • تشریح ویژگی های رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی رضایت شغلی حفظ منابع انسانی ویژگی های رضایت شغلی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه حفظ منابع انسانی دانلود پایان نامه ویژگی های رضایت شغلی تشریح ویژگی های رضایت…

  • تئوری و طراحی سازمان
  • تئوری و طراحی سازمان تئوری و طراحی سازمان سازماندهی و تشكیلات تئوری و طراحی ساختار سازمان ها و تئوری سازمان سیستم باز مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان مدیریت استراتژیك ساختار و طراحی سازمان تكنولوژی تولید كالا،خدمات و اطلاعات تكنولوژی تولید…

  • پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990)
  • پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990) پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990) پرسشنامه رفتار شهروندی پودساکوف پرسشنامه رفتار سازمانی پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی…

  • عیب یابی خودرو
  • عیب یابی خودرو عیب یابی خودرو نقص فنی خودرو سیستم عیب یاب خودکار دانلود مقالات رشته مکانیک خودرو خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • تحلیل پوششی داده ها و ارائه مدل ورودی-خروجی برای آن
  • تحلیل پوششی داده ها و ارائه مدل ورودی-خروجی برای آن ارزیابی عملكرد دانلود پایان نامه تحلیل پوششی داده ها دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه تحلیل پوششی داده ها و ارائه مدل ورودیخروجی برای آن دانلود پایان نامه…

  • معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر
  • معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر سیستم جرقه عیب یابی خودرو سیستم سوخت رسانی دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک دانلود کارآموزی رشته مکانیک…

  • مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء
  • مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء سنگ منشاء حوضه رسوبی زاگرس بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات مدلسازی حرارتی چاههای نفتی میزان بلوغ سنگهای منشاء هیدروکربنی مدل سازی ژئوشیمیایی چاههای نفتی مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت…

  • تشریح مبانی زیرساخت مدیریت دانش
  • تشریح مبانی زیرساخت مدیریت دانش مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc دانلود پایان نامه مدیریت دانش فناوری‌های مدیریت دانش پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مبانی زیر ساخت…

  • پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری
  • پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روش پردازش اطلاعات به وسیله انسان روشهای…

  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان
  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق…

  • بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR
  • بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR ژنوم ارقام سیب روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR پایان نامه تنوع ژنتیکی انواع سیب پایان نامه تنوع ژنتیکی…

  • مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم
  • مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم شبکه های حسگر شبکه های حسگر بیسیم پروتکلهای دسترسی به رسانه مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم پروتکلهای دسترسی به رسانه در…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی
  • پروپوزال ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پروپوزال میزان تخلفات رانندگی پروپوزال اخلاق شهروندی پروپوزال اخلاق ترافیک شهروندی اخلاق ترافیك شهروندان اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری عوامل موثر بر اخلاق ترافیك…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *