تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی
تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم
انواع تحلیل محتوای کتب درسی
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب درسی
ضرورت تحلیل محتوای کتب درسی
اهمیت تحلیل محتوای کتب درسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

 

 

 

 

 

 

چکیده

پژوهش پیش رو با هدف بررسی میزان تناسب محتوای کتاب دین و زندگی (1) انجام شده است. در این پژوهش ضمن تعریف لغوی و اصطلاحی تربیت، دین، تربیت دینی و ذکر عوامل مؤثر بر تربیت دینی، نقش ایمان در تربیت دینی، نقش تربیت دینی بر آرامش روانی، اصول و مبانی تربیت دینی و

 

همچنین توجه به اهداف، روش ها، مراحل تربیت دینی و اصول حاکم بر برنامه های دینی و قرآن دوره ی متوسطه، به معرفی کتاب دین وزندگی (1) و نقد و بررسی آن پرداخته شده است.

نمونه ی مورد نظر در این پژوهش شامل 472 نفر دانش آموز دختر و پسر مناطق سه گانه دبیرستان های شهر تهران است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده، از میان تمام دبیرستان های شهر تهران انتخاب گردیده است. 

 

با توجه به داده ها و تحلیل آن ها نتایج زیر به دست آمد:

 

میان محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان و نیاز های دانش آموزان رابطه مستقیم و بیشتر تناسب وجود دارد.

مطالب مطرح شده در کتاب دین و زندگی تا اندازه زیادی در پاسخ گویی نیازهای اساسی دانش آموزان موفق بوده است.

طرح مطالب دین وزندگی تا اندازه زیادی بر ا ندیشه ، اخلاق و اعمال دانش آموزان مؤثر بوده است.

 

 

 

کلید واژگان: آموزش و پرورش، کتاب دین و زندگی 1، دانش آموزان، تربیت دینی.

 

 

 

مقدّمه 

بشر در عصر حاضر در چالش با بزرگترین بحران ها می-باشد. و همواره از بحر انی به بحران دیگر نقل مکان می-کند. و بساری از جوامع نیز بحران های خود را به جوامع دیگر صادر می کنند که بعضی از این بحران ها در جهان بیرونی و واقعی است و بعضی دیگر بحران های درونی است که به مراتب شدیدتر، پیچیده تر و فاجعه آمیز تر است؛ مانند بحران هویتی، بحران معنویت، بحران ارزش ها، بحران در انتخاب هدف، بحران در کلّیّت خویش، بحران در معرفت دینی، بحران در آیین اخلاق و آداب اسلامی و… 

 

از همه ی این بحران ها مصیبت  بارتر که بنیان درون و بیرون آدمی را از هم گسسته و او را به تباهی کشانیده، همان بحران در “تربیت دینی” در قالب حس مذهبی و نیاز خداجویی اوست. بحرانی که وحدت درونی او را به تفرقه و تشتّت کشانده و دل او را به اضطراب دائمی مبتلا ساخته و باعث گم گشتگی انسان از آیین حنیف و فطرت الهی شده است.

تنها راه فرار از این بحران ها و بن بست ها روی آوردن عمیق و عاشقانه به خویشتن خویش و فطرت اصلی و ازلی است. یعنی روی آوردن به همان کلّیّت و وحدتی که آدمی در آن شکل گرفته است. در حالی که شرایط کنونی از انسان فقط قطعاتی از پاره های انسانی به جای مانده است؛ انسانی که از جامعیّت، سیّال بودن و کلّیّت خویش خارج گشته است. 

در حال حاضر انسان “دین” را که وحدت بخش ابعاد پراکنده و متفرق زندگی بشر می باشد، از دست داده است و بینش الهی را که افق حیات را از ازل تا ا بد در برابر او می گشاید، رها ساخته و به بینش تنگ نظرانه ی علم جزم اندیش بسنده کرده و تراکم اطلاعات بیرونی را جایگزین تحول معرفت بیرونی نموده است.

 

امروزه فرهنگ بشریت سطحی و دانش او خطرناک شده است؛ زیرا از لحاظ تکنیک و صنعت پیشرفت نموده و از نظر معنا و هدف به غایت فقیر و ضعیف گشته است و هم چنین یکپارچگی، وحدت و تعادل روانی انسان که از ایمان الهی، شوق دینی و احساس عرفانی بر می خاست، از میان رفته است.

تفاوت عظیمی است میان انسانی که دین ندارد و انسانی که دین خود را گم کرده یا آن را درک نکرده است. اقوام فراوانی هستند که دین دارند اما آن را گم کرده و از آن غافل مانده اند، انسان دین گم کرده یا غافل شده ی از آن در واقع هویت بشری و الهی خویش را گم کرده است؛ به همین د لیل نه تنها از طبیعت و از خدا گسسته، بلکه از خود نیز گسسته است. زیرا وقتی کسی خدا را نمی شناسد، چگونه می-تواند خود را بشناسد؟ و چون خود را نمی شناسد، چگونه می-تواند دیگران را بشناسد؟ و بر همین اساس است که امام علی (ع) می فرمایند: “مَعرِفَهُ النَّفسِ أنفَعُ المَعارِفِ”  “شناخت خود، سودمندترین شناخت هاست”. و یا در جای دیگر امام باقر (ع) می فرمایند: “و لا مَعرِفَهَ کَمَعرِفَتِکَ بِنَفسِکَ”  “هیچ شناختی همچون شناخت وجود خود نیست”. 

 

بنابراین وضعیت تعلیم و تربیت در جامعه ی معاصر نیز به این گرفتاری بیشتر دامن زده است و تنها تکیه گاهی که ممکن است این وضع را تعدیل بخشد و امیدی تازه در روح نسل آینده بدمد، روی آوردن مجدد بشریت به مسائل اخلاقی، ارزشی، معنوی، دینی و بازگشت به جایگاه خلیفه اللهی انسان در کره زمین است.

یکی از چیزهایی که انسان آن را گم کرده یا ازآن غافل شده این است که بازسازی کرامت  مقام الهی او و شرافت وجدانش مستلزم بازگشت به اخلاقیات و ارزش های الهی است. زیرا با نگاهی به تاریخ گذشته و تاریخ تکامل بشریت مشخص می شود که بزرگان، اندیشمندان و برجستگان تاریخ که واجد جاودانگی در اثر گذاری های تربیتی خود بر نسل های بعدی شده اند، کسانی بوده اند که به این ارزش ها تأسّی جسته و همه ی این بزرگی ها مرهون تربیت دینی آنان بوده است.

 

امّا در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم در فضایی از ارزش های دینی و شعائر مذهبی قرار گرفته و تمام تلاش و کوشش دستگاه تعلیم و تربیت کشور نیز معطوف به تقدّم پرورش دینی بر دیگر امور است و قرار بر این است که این فرهنگ و معارف دینی از این وادی به سراسرِ جهان عرضه شود و این جامعه، الگو و اسوه ای حسنه برای دیگر جوامع باشد. علی رغم همه ی تلاش های اندیشمندان تعلیم و تربیت بعد از انقلاب اسلامی مسأله اساسی این جاست که آیا گرایش های دینی و باورهای درونی افراد نسبت به دین، آن گونه که اهداف مقدس مسئولان ایجاب می کند رو به افزایش است یا بر عکس ممکن است روندی خلاف انتظار داشته باشد؟ 

 

مثلاً در بخش تعلیم و تربیت دانش آموزان با همه ی تغییرات محتوایی در کتاب های درسی و پررنگ نمودن شعائر مذهبی در مدارس و تقویت آموزش های دینی و قرآنی و ترویج  همه جانبه ی آن در فضای درون و برون مدرسه، آیا گرایش های دینی دانش آموزان افزایش یافته است؟ آیا دینی کردن دانش آموزان به دینی شدن آن ها منجر شده است؟ 

روش هایی که برای تربیت دینی دانش آموزان به کار گرفته شده تا چه اندازه مورد پژوهش قرار گرفته است؟ آیا این روش ها باعث رغبت دانش آموزان به ارزش های دینی می شود یا نتیجه ی عکس را به دنبال دارد؟

 

این سؤالات و صدها سؤال دیگر، دل مشغولی همه ی دردمندان دین داری است که خواهان حاکمیت قلبی و درونی و باطنی ارزش های دینی در عمق وجود افراد جامعه مخصوصاً نسل آینده، همان دانش آموزان عزیز امروز می باشد. پاسخ پژوهشی به این سؤالات روشن کننده ی افق آینده ی نظام تعلیم و تربیت کشور جهت رسیدن  به روش های بنیادین و کار آمد تربیت دینی می باشد که در این تحقیق سعی شده است براساس فرضیاتی در قالب آیات شریفه ی قرآن و احادیث و روایات معصومین (ع)، به میزان دستیا بی به سؤالات فوق در جهت رسیدن به هدف والای تربیت دینی پرداخته شود و میزان تأثیر پذیری دانش آموزان از کتاب های دین و زندگی مطالعه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:تعاریف و مفاهیم بنیادین

چکیده

مقدّمه 1

کلیات تحقیق 6

بیان مسأله 7

اهداف تحقیق 8

اهمیت موضوع 9

پیشینه علمی تحقیق 9

سؤالات تحقیق 15

فرضیههای کلی تحقیق 15

ضرورت انجام تحقیق 16

مراحل و روش تحقیق 17

جامعه آماری تحقیق 19

نوآوریهای تحقیق 20

 

فصل دوم: 22چارچوب نظری و پیشینه پژوهش

مقدّمه 23

1-1- واژه شناسی 24

1-1-1- تعریف لغوی تربیت 24

1-1-2- تعریف اصطلاحی تربیت 28

1-1-3- اهمیت و ضرورت تربیت دینی دانش آموزان 31

1-1-3-1- نقش ایمان در تربیت دینی 36

1-1-3-2- جایگاه تربیت دینی و نقش آن در آرامش روان 38

1-2- اصول و مبانی تربیت دینی 42

مقدمه 42

1-2-1- اصول و مبانی تربیت دینی 43

1-2-1-1- اصل سهولت 43

1-2-1-2- اصل تدریج 44

1-2-1-3- اصل مداومت و استمرار 45

1-2-1-4- اصل آگاهی بخشی 46

1-2-1-5- اصل تفاوتهای فردی 46

1-2-1-6- اصل اعتدال 47

1-2-1-7- اصل احترام 48

1-2-1-8- فراهم آوردن زمینه برای به فعلیت رسیدن تواناییهای بالقوهی فرد 49

1-2-1-9- توجه به سیر رشد كودكان و نوجوانان در ابعاد شناختی و عاطفی و تأثیر عامل سن در این رابطه 51

1-2-1-10- رابطهی تربیت دینی و عادت 52

1-2-1-11- توجه به رشد عقلی كودك و نقش تعقّل و استدلال در تربیت دینی 53

1-2-1-12- نقش الگو در تربیت دینی 54

1-3- عوامل مؤثر در تربیت 56

1-3-1- عامل وراثت 57

1-3-2- گزینش همسر 59

1-3-3- بارداری 60

1-3-4- شیر 62

1-3-5- غذا 62

1-3-6- خانه و خانواده 63

1-3-7- رفاقت و معاشرت 63

1-3-8- مدرسه 65

1-3-9- اجتماع کلان 67

1-3-10- رسانهها 69

1-3-11- شغل و کار 70

1-3-12- عبادت 71

1-4- دین 73

1-4-1- واژهی دین از نظر لغت 74

1-4-2- تعریف دین در اصطلاح 75

1-4-3- تعاریف ماهوی دین 77

1-4-4- تعاریف روانشناختی و جامعهشناختی از دین 78

1-4-5- دین از نظر دانشمندان غرب 80

1-4-6- شناخت حقیقت دین 81

1-5- تربیت دینی 84

1-5-1- اهداف تربیت دینی در آموزش و پرورش 87

1-5-2- مراحل تربیت دینی از دیدگاه حضرت رسول اکرم (ص) 90

1-5-2-1- مرحلهی سیادت 91

1-5-2-1-1- میل شدید به بازی 91

1-5-2-1-2- فرماندهی و ادارهی دیگران 92

1-5-2-2- مرحلهی اطاعت 93

1-5-2-2-1- ادب پذیری 93

1-5-2-2-2- آموزش پذیری 94

1-5-2-3- مرحلهی وزارت 95

1-5-2-3-1- رشد جهشی احساسات 95

1-5-2-3-2- گرایش به درستکاری 96

1-5-2-3-3- شایستگی مشورت 96

1-5-2-3-4- ابراز وجود 96

1-5-3- اوصاف تربیت دینی 96

1-5-3-1- شمول و فراگیری 97

1-5-3-2- وحدت هدف و مسیر 98

1-5-3-3- اجتهاد پذیری 100

1-5-3-4- آینده گرایی 101

نتیجه بحث 102

1-5-4- ریشه های تربیت ناپذیری دینی 103

1-5-4-1- آسیب های وراثتی 103

1-5-4-2- آسیب های محیطی 104

1-5-4-3- آسیب های ناشی از تغذیه 104

1-5-4-4- آسیبهای ناشی از مربیان 105

1-5-4-5- روشهای آسیب زا 105

1-6- معرفی استان تهران 107

1-6-1- موقعیت و وسعت 107

1-6-2- آب و هوا 108

1-7- آشنایی با فرهنگ و نژاد استان تهران 109

1-7-1- جمعیت 109

1-7-2- نژاد 110

1-7-3- زبان گویش 111

1-7-3-1- گویش کردی کلهری 111

1-7-3-2- گویش کردی اورامی 112

1-7-3-3- گویش کردی سورانی 112

1-7-3-4- گویش لکی 112

1-7-4- مذهب 113

1-8- مقتضیات دورهی نوجوانی 114

مقدمه 114

1-8-1- نیازهای دورهی نوجوانی 115

1-8-1-1- نیاز به مهربانی و محبت 116

1-8-1-2- نیاز به امنیت و آسایش خاطر 117

1-8-1-3- نیاز به احساس تعلق داشتن و مورد قبول گروه همسالان واقع شدن 118

1-8-1-4- نیاز به قابلیت و احترام 119

1-8-1-5- نیاز به استقلال 120

1-8-1-6- نیاز به تشخیص و قدردانی 120

1-8-1-7- نیاز به مذهب و فلسفهی حیات 121

1-8-1-8- نیاز به داشتن هدفی مشخص در زندگی 121

1-8-1-9- نیاز به احساس هویت و شناخت خود 122

1-8-1-10- نیاز به احساس رشد، کمال و خودشکوفایی 122

1-8-2- جامعه آماری تحقیق و بررسی نیازهای دورهی نوجوانی با مطالب کتاب درسی 123

 

تحلیل ، نقد و بررسی داده های جامعه آماری 125

2-1- اصول حاکم بر برنامهی قرآن و تعلیمات دینی دورهی متوسطه 126

2-2- معرفی کتاب دین و زندگی (1) 128

2-3- نقد و برسی محتوای کتاب دین و زندگی (1) 130

2-4- بررسی شیوه های مرسوم در تحلیل آمار 138

 

فصل سوم:

مقدمه 138

2-4-1- شیوه پژوهش 138

2-4-2- جامعهی آماری 139

2-4-3- معیارهای جامعه آماری 140

2-4-4- جنسیت 140

2-4-4-1- رشته تحصیلی 140

2-4-4-2- سن 140

2-4-4-3- وضعیت اقتصادی 141

2-5- بررسی سؤالات طراحی شده 142

2-5-1- روایی ابزار اندازه گیری 142

2-5-2- اعتبار پرسشنامه 143

 

فصل چهارم

2-5-3- روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات 144

2-5-4- آمار توصیفی 146

2-5-4-1- ویژگی‌های جمعیت شناختی پاسخدهندگان 146

2-5-5- توزیع فراوانی و درصد پاسخ به سؤالات پرسشنامه 148

2-5-6- تناسب محتوای کتاب با نیاز دانش آموزان 193

2-5-7- نیاز های اساسی دانش آموزان 193

2-5-8- اندیشه، اخلاق و اعمال دانش آموزان 195

2-5-9- آمار استنباطی 196

2-5-10- فرضیات پژوهش 197

2-5-10-1- فرض اول 197

2-5-10-2- فرض دوم 198

2-5-10-3- فرض سوم 200

2-5-11- تجزیه و تحلیل متغیّرهای تحقیق 202

2-5-11-1- متغیّر تناسب محتوای کتاب با نیاز دانش آموزان 202

2-5-11-2- متغیّر نیاز های اساسی دانش آموزان 203

2-5-11-3- متغیّر اندیشه، اخلاق و اعمال دانشآموزان 203

 

 

فصل پنجم:نتیجه 205

نتایج و دستاوردهای تحقیق 206

محدودیتهای تحقیق 210

فهرست منابع 211

الملخص 217

Abstract 219

 

 

 

 

مسئولیت مدنی دولت از نگاه فقه امامیه و حقوق موضوعه و نظام حقوقی ایران

مسئولیت مدنی دولت از نگاه فقه امامیه و حقوق موضوعه و نظام حقوقی ایران جبران خسارت مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی دولت مسئولیت مدنی دولت از نگاه فقه امامیه مسئولیت مدنی دولت در حقوق موضوعه مسئولیت مدنی دولت در نظام حقوقی…

جایگاه مصلحت در اجرای مجازات

جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه مصلحت اجرای مجازات تعارض و تزاحم دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود پایان نامه جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق…

پاورپوینت خلاقیت و نوآوری با تأکید بر فرآیند نوآوری و اختراع

پاورپوینت خلاقیت و نوآوری با تأکید بر فرآیند نوآوری و اختراع پاورپوینت خلاقیت و نوآوری با تأکید بر فرآیند نوآوری و اختراع اهمیت تفکر در نوآوری و حل مساله الگوریتم نوآوری اصول نوآوری و اختراع مفهوم نوآوری و اختراع آیا…

شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین شیوع دانشجویان مصرف مواد مخدر وابستگی به مواد شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر سیستم همکاری در…

ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس

ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پایان نامه چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پایان…

پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز

پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه استاندارد و جهانی كیفیت خدمات پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات…

مبنای تحلیلی و روایی لزوم رفع ابهام از مورد معامله بر اساس قواعد فقهی

مبنای تحلیلی و روایی لزوم رفع ابهام از مورد معامله بر اساس قواعد فقهی ابهام در معامله رفع ابهام از مورد معامله مبانی لزوم رفع ابهام از مورد معامله جهل نسبت به مورد معامله شرایط عوضین در عقد بیع شرایط…

پروپوزال زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن

پروپوزال زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن زمانبندی در ابر پروپوزال زمانبندی در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی کارها در محاسبات ابری زمانبندی در رایانش ابری پروپوزال زمانبندی کار در محاسبات ابری پروپوزال الگوریتمی…

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری مكانیزاسیون‌ اداری بهره وری نیروی انسانی‌ سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری اثرات مكانیزه شدن بر افزایش بهره وری دانلود…

  • معلمان و چشم انـداز
  • معلمان و چشم انـداز معلم نقش معلمی تعلیم و تربیت چشم انداز آینده معلمان دانلود مقاله معلمان و چشم انـداز سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

  • بررسی جامع و کامل نظریه های علمی اخلاق
  • بررسی جامع و کامل نظریه های علمی اخلاق نظامهای اخلاقی نظریه های اخلاق نظریه های علمی اخلاق خلاصه نظریه های علمی اخلاق تحقیق نظریه های علمی اخلاق دانلود تحقیق نظریه های علمی اخلاق چارچوب نظری نظریه های علمی اخلاق مدل…

  • استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده
  • استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده مبتنی بر مولفه برنامه های کاربردی محیط های توزیع شده برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه گذاشتن برنامه های کاربردی مبتنی در محیط های توزیع شده دانلود پاورپوینت…

  • بررسی ارزیابی عملكرد سازمانی شركت ملی گاز ایران
  • بررسی ارزیابی عملكرد سازمانی شركت ملی گاز ایران عملكرد سازمانی شركت گاز ارزیابی عملكرد شركت گاز بررسی ارزیابی عملكرد سازمانی شركت ملی گاز ایران ارزیابی عملكرد مناطق عملیاتی انتقال گاز ارزیابی عملکرد سازمانی شرکت ملی گاز ایران ارزیابی عملکرد شرکت…

  • عملكرد آگهی ها و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب
  • عملكرد آگهی ها و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب دانلود پایان نامه عملكرد آگهی ها دانلود پایان نامه روانشناسی تبلیغات دانلود پایان نامه چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب دانلود پایان نامه مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه عملكرد آگهی ها و…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک
  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و…

  • بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری
  • بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان تجدید اعتبار کیفری در حقوق ایران‌ جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توسعه انسانی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات و مبانی…

  • شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی در منطقه 2 شهر تهران
  • شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی در منطقه 2 شهر تهران زندگی زناشویی دانلود پایان نامه رضایت زناشویی دانلود پایان نامه سازگاری در زندگی زناشویی شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی در منطقه 2 شهر تهران دانلود پایان نامه رشته…

  • رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج
  • رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای عملکردی تاثیر تعیین…

  • پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی
  • پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی 181 اسلاید پاورپوینت پیام نور • در زمینه نفس و فرایند های…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات
  • مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات برنامه اقتصادی حسابداری صنعتی حسابداری ضایعات دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات عادی و ضایعات غیرعادی خرید مقالات حسابداری سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در بین کارکنان بانک های کشاورزی
  • رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در بین کارکنان بانک های کشاورزی هوش معنوی ویژگی های شخصیتی کارکنان بانک کشاورزی رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی بررسی رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش ادبیات نظری تحقیق تعارض نقش دانلود مبانی نظری تعارض نقش دانلود پیشینه تحقیق تعارض…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر مشتریان دیگر شرکت ها بر تصویر ذهنی شرکت و تاثیر رفتارها بر نگرش مشتریان نسبت به شرکت
  • پرسشنامه بررسی تاثیر مشتریان دیگر شرکت ها بر تصویر ذهنی شرکت و تاثیر رفتارها بر نگرش مشتریان نسبت به شرکت پرسشنامه تصویر ذهنی پرسشنامه تصویر ذهنی شرکت تاثیر نگرش مشتریان نسبت به شرکت تاثیر رفتارها بر نگرش مشتریان نسبت به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه احقاق حق جنسی دانلود مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی ادبیات نظری احقاق حق جنسی فصل دوم پایان نامه احقاق حق جنسی…

  • مدل های پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش
  • مدل های پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش چیست مدل های بلوغ مدیریت دانش مدل های ارزیابی مدیریت دانش مقایسه مدلهای مدیریت دانش مدل های اصلی مدیریت دانش انواع مدل های مدیریت…

  • بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز
  • بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز عزت نفس دانش‌آموزان دختران دبیرستانی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستانی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد ادبیات نظری ارزیابی کارایی و…

  • پروپوزال بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی
  • پروپوزال بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر نرخ ارز بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی پروپوزال ارزیابی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *