سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

مدیریت دانش
سبک رهبری توانمندساز
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش
پیاده سازی موفق مدیریت دانش
رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران بر اساس مدل باس

 

 

 

 

 

 

چکیده:

در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

 

جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

رهبری دانش

رهبری تحول آفرین

رهبری تبادلی

رهبری عدم مداخله گر

 

 

 

 

 مقدمه 

در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

 

دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

 

در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 1

2-1 بیان مسئله  2 

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

5-1 سؤالات تحقیق  7

1-5-1  سؤال اصلی تحقیق  7 

2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

6-1 فرضیات تحقیق   7

1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

8-1 قلمرو تحقیق     8 

1-8-1 قلمرو مکانی  8 

2-8-1 قلمرو زمانی  8

9-1 روش گرآوری داده ها   8 

10-1 روش تحلیل داده ها  9

11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

13-1 نقشه راه   10

14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2 مقدمه  16

2-2 تعارف مدیریت دانش  17

3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

4-2 مدل های مدیریت دانش  20

1-4-2 مدل هفت سی  21 

2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

3-4-2 مدل رن جانسون  23

4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

1-5-2 خلق و کسب دانش  29

2-5-2 تسهیم دانش  30 

3-5-2 کاربرد دانش  32 

4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

6-2 تعاریف رهبری  34 

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

8-2 مکاتب رهبری  37

1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

2-8-2 مکتب رفتاری  39 

1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

3-8-2 مکتب اقتضایی 44

1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

9-2 رهبری تحول آفرین  53

1-9-2 نفوذ آرمانی  55

1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

3-9-2 ملاحظات فردی  57

4-9-2 ترغیب ذهنی  58

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

11-2 رهبری تبادلی  64

1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

1-17-2 ریسک های تجاری  75

2-17-2 ریسک های سیاسی 75

18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

 

فصل سوم : روش تحقیق

1-3 مقدمه 90

2-3 هدف تحقیق   90 

3-3 نوع تحقیق  91

4-3 روش تحقیق  91 

5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

1-6-3 منابع اولیه  92

2-6-3 منابع ثانویه  92

7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

 2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

10-3 روش تحلیل داده ها  102

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه  104

2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه  126

2-5 نتایج تحقیق  127

1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

6-5 محدودیت های تحقیق  132

7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری 6 

شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

 

مقاله ویژگی مردان

مقاله ویژگی مردان ویژگی مردان خلاهای ارتباطی انگیزه‌های جنسی ویژگیهای فردی و شخصیتی دانلود مقاله ویژگی مردان 25 راه برای بدست آوردن دل مردان 2 روش جلوگیری از بروز جروبحث و دعوا در مردان رازهایی دربارة مردان و روابط جنسی…

پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال

پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال تصویر پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال دانلود پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک خرید پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه…

پاورپوینت الودگی تصویری

پاورپوینت الودگی تصویری دانلود،پاورپوینت،الودگی، تصویری رفتن به سایت اصلی آلودگی تصویری شهر محیطی است با گوناگونی بسیار، فضای شهر بیش‌ترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد. در نتیجه نقش بسزایی در هویت‌بخشی و احساس آرامش به شهروندان…

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن رفتن…

بررسی جهات مخففه مجازات در خصوص کودکان بزهکار و آثار آن مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و سایر قوانین

بررسی جهات مخففه مجازات در خصوص کودکان بزهکار و آثار آن مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و سایر قوانین تعریف کیفیات مخففه کیفیات مخففه در قانون جدید کیفیات مخففه در قانون مجازات اسلامی تخفیف مجازات اطفال در نظام…

پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه بر عملکرد مدیریت پروژه در شرکت گاز استان مرکزی

پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه بر عملکرد مدیریت پروژه در شرکت گاز استان مرکزی پرسشنامه مدیریت هزینه پرسشنامه ابعاد مدیریت هزینه پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه پرسشنامه عملکرد مدیریت پروژه پرسشنامه رابطه ابعاد مدیریت هزینه با عملکرد مدیریت پروژه رفتن…

مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رضايت شغلي تمایل به ترک شغل ارزیابی عملکرد کارکنان سیاست های ارزیابی عملکرد ادراك كاركنان از سیاست های ارزیابی عملکرد…

پاورپوینت آشنایي با مهندسی خلاقيت و نظريه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )

پاورپوینت آشنایي با مهندسی خلاقيت و نظريه حل ابداعانه مسئله (TRIZ ) پاورپوینت آشنایي با مهندسی خلاقيت ونظريه حل ابداعانه مسئله (TRIZ ) پاورپوینت آشنایي با مهندسی خلاقيت پاورپوینت نظريه حل ابداعانه مسئله (TRIZ ) دانش خلاقيت شناسي وTRIZ تعريف…

دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان جرایم علیه اشخاص

دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان جرایم علیه اشخاص جرم جرایم علیه اشخاص حقوق جزای اختصاصی دانلود پایان نامه جرایم علیه اشخاص دانلود پایان نامه کارشناسی حقوق دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوقی دانلود پایان نامه…

  • بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎ دختران دبیرستانی کرمانشاه
  • بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎ دختران دبیرستانی کرمانشاه دانلود پایان نامه رشته روان شناسی بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎ دختران دبیرستانی کرمانشاه دختران دبیرستانی کرمانشاه دانلود پایان نامه رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎ دختران دانلود…

  • پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه
  • پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ
  • موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ بازاریابی زعفران استراتژیک بازار مدیریت بازرگانی رفتن به سایت اصلی موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ موضع یابی استراتژیك بازار زعفران بر اساس توجه به سه…

  • روش های ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد منابع انسانی
  • روش های ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد منابع انسانی سیستم های هوش تجاری روش های ارزیابی عملکرد مدیریت عملکرد منابع انسانی ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در سازمان نقش ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان ارزیابی عملکرد به…

  • مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیر آنها در توسعه شهری
  • مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیر آنها در توسعه شهری توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژی مخاطره شناسی توسعه شهری مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیر آنها در توسعه شهری دانلود پایان نامه رشته جغرافیا رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی
  • مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در…

  • پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی
  • پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف
  • پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت با موضوع آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف اصلاح الگوی مصرف اهميت و ضرورت توجه به استانداردها و الگوهاي مصرف استانداردسازی(standarization) ديدگاههاي متفاوت درباره مصرف مقايسه…

  • اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید
  • اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات تشدید مجازات در قانون مجازات…

  • تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی
  • تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی كار كارفرما كارگری كارگر دانلود مقاله حقوق با عنوان تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی سیستم همکاری در…

  • اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی
  • اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی اشتغال زنان حق اشتغال زنان حق اشتغال زنان در ایران کنوانسیون رفع تبعیض عیله زنان حق اشتغال زنان در قوانین بین المللی حق اشتغال زنان در كنوانسیون CEDAW…

  • پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز
  • پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد موانع اجرایی بازاریابی سبز رفتن به سایت اصلی…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه کارت امتیازی متوازن دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه مدل شش وجهی…

  • بررسی نظام کاربری زمین در تهران
  • بررسی نظام کاربری زمین در تهران نظام کاربری زمین تغییرات کاربری اراضی شهری برنامه ریزی کاربری اراضی شهری بررسی نظام کاربری زمین در منطقه 15 تهران بررسی و نحوه توزیع تغییرات کاربری اراضی منطقه 15 تهران تحلیل مکانی و فضایی…

  • بررسی ویژگی های فضای آموزش معماری در راستای طراحی مدرسه معماری خراسان
  • بررسی ویژگی های فضای آموزش معماری در راستای طراحی مدرسه معماری خراسان فضای آموزش معماری روند طراحی فضای آموزشی طراحی مدرسه معماری خراسان فضای کالبدی دانشکده های ایران معماری مدارس گذشته ایران معماری دانشكده هنرهای زیبا پایان نامه ویژگی های…

  • بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام
  • بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه کیفیت سود پایان نامه رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده…

  • ادبیات و مبانی نظری عزت نفس
  • ادبیات و مبانی نظری عزت نفس مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دختران مبانی نظری رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی دانلود مبانی نظری عزت نفس…

  • بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد تقسیم کار پیشرفت شغلی آسیب‌شناسی عدالت سازمانی تعارض سازمانی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانلود پاورپوینت کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی…

  • مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم
  • مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک…

  • تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار
  • تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی ترکیبات نوشابه های گازدار مراحل تولید نوشابه های گازدار تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار دانلود پایان نامه نوشابه های…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *