سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز در بین مشتریان
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….83

4-2- توصیف ویژگی جمعیت شناختی نمونه آماری……………………………………………………………………… 83

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………………………… 83

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل……………………………………………………………….. 84

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………………. 85

4-2-4- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن……………………………………………………………………………… 86

4-2-5- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد………………………………………………………………….. 87

4-2-6- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت……………………………………………………………….. 88

4-3- انتخاب نوع طبقات (لوازم مورد استفاده)…………………………………………………………………………….. 90

4-3-1- وضعیت افراد پاسخ  دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………………………. 90

4-3-2- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه اوّل؛ لوازم برقی آشپزخانه و منزل…………………….. 91

4-3-3- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه دوّم؛ لوازم صوتی و تصویری………………………….. 92

4-3-4- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در در طبقه سوّم؛ انواع کامپیوتر و ماشین  های اداری……….. 93

4-3-5- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه چهارم؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی……………….. 93

4-4- چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش براساس شاخص های مرکزی، پراکندگی و شکل توزیع…………94

4-5- بررسی نرمال بودن وضعیت متغیرها……………………………………………………………………………………. 96

4-6- تحلیل روایی…………………………………………………………………………………………………………………… 97

4-6-1- تحلیل عاملی اکتشافی…………………………………………………………………………………………………… 98

4-6-2- تحلیل عاملی تأییدی………………………………………………………………………………………………….. 100

4-6-2-1- نتایج تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………. 101

4- 6-3-3- روایی همگرا……………………………………………………………………………………………………….. 102

4- 6-4- روایی تشخیص………………………………………………………………………………………………………….103

4-7-1- برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………… 103

4-7-2- مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………… 104

4-7-3- آزمون برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………. 105

4-8- نیکوئی برازش مدل……………………………………………………………………………………………………….. 106

4-8-1- تفسیر شاخص های برازش…………………………………………………………………………………………….107

4-9- تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه-ها…………………………………………………………………………… 108

4-9-1- آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………………. 108

4-9-2- آزمون فرضیه دوّم………………………………………………………………………………………………………. 109

4-9-3- آزمون فرضیه سوّم……………………………………………………………………………………………………… 110

4-9-4- آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………….110

4-9-5- آزمون فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-6- آزمون فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-7- آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………112

4-9-8- آزمون فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………..112

4-9-9- آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………..113

4-9-10- آزمون فرضیه دهم……………………………………………………………………………………………………..115

4-9-11- آزمون فرضیه یازدهم………………………………………………………………………………………………….116

4-9-12- آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………………….117

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 120

5-2- نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 120

5-2-1- نتایج متغیرهای جمعیت  شناختی……………………………………………………………………………………120

5-2-2- نتایج انتخاب نوع طبقات و اولویت بندی برند-ها……………………………………………………………….121

5-3- نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………….122

5-3-1- نتیجه آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………..122

5-3-2- نتیجه آزمون فرضیه دوّم……………………………………………………………………………………………….122

5-3-3- نتیجه آزمون فرضیه سوّم………………………………………………………………………………………………122

5-3-4- نتیجه آزمون فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………123

5-3-5- نتیجه آزمون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………………………..123 

5-3-6- نتیجه آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………..123

5-3-7- نتیجه آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………124

5-3-8- نتیجه آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………….124

5-3-9- نتیجه آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………..125

5-3-10- نتیجه آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………….125

5-3-11- نتیجه آزمون فرضیه یازدهم…………………………………………………………………………………………125

5-3-12- نتیجه آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………….126 

5-4- بحث……………………………………………………………………………………………………………………………. 126

5-5- پیشنهاد-ها………………………………………………………………………………………………………………………..128

5-6- پیشنهادات براساس یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………..128

5-7- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………….131

5-8- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………..132

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 138

 

پیوست  ها

پیوست الف: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………149

پیوست ب: خروجی های نرم افزار SPSS…………………………………………………………………………………… 151

پیوست پ: خروجی های نرم افزار LISREL………………………………………………………………………………..153

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

(جدول 4-1) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت…………………………………………………………..83

(جدول 4-2) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………..84

(جدول 4-3) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………….85

(جدول 4-4) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………86

(جدول 4-5) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد……………………………………………………..87

(جدول 4-6) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………..88

 (جدول 4-7) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………..90

(جدول 4-8) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم برقی آشپزخانه و منزل………….91

(جدول 4-9) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم صوتی و تصویری………………..92

(جدول 4-10) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در انواع کامپیوتر و ماشین اداری………93

(جدول 4-11) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در وسایل سرمایشی و گرمایشی………94

(جدول 4-12) شاخص های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش…………………95

(جدول 4-13) آزمون كولموگروف- اسمیرنوف متغیرهای پژوهش…………………………………………………..97

 (جدول 4-14) آزمون KMO و بارتلت برای سؤالات پرسشنامه………………………………………………………98

(جدول 4-15) ماتریس عوامل چرخش یافته………………………………………………………………………………….99

(جدول 4-16) بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص  های پژوهش………………………….102

(جدول 4-17) AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش………………………………………………………………103

(جدول 4-18) شاخص  های برازش مدل ساختاری……………………………………………………………………….106

(جدول 4-19) نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری…………………………………………………………………..108

(جدول 4-20) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز……………………………………109

(جدول 4-21) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز……………………..109

(جدول 4-22) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند  و اعتبار برند…………………………………………..110

(جدول 4-23) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش درک شده برند سبز……………………………………..110

(جدول 4-24) خروجی رابطه بین اعتبار برند و تصویر برند سبز……………………………………………………111

(جدول 4-25) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……………………………………………..111

(جدول 4-26) خروجی رابطه بین ارزش درک شده برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………….112

(جدول 4-27) خروجی رابطه بین تصویر برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………………………..113

(جدول 4-28) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..114

(جدول 4-29) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..115

(جدول 4-30) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..116

(جدول 4-31) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..118

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

فهرست نمودارها

(نمودار 4-1) نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………….84

(نمودار 4-2) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………………..85

(نمودار 4-3) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………….86

(نمودار 4-4) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………………87

(نمودار 4-5)  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد…………………………………………………………….88

(نمودار 4-6) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………………..89

(نمودار 4-7) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات………………………………………………………………90

(نمودار 4-8) بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی……………………………………………………………………………101

(نمودار 4-9) آماره معناداری تحلیل عاملی…………………………………………………………………………………..102

(نمودار 4-10) ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………105

(نمودار 4-11) اعداد معنی داری مدل ساختاری پژوهش………………………………………………………………..106

(شکل 4-12) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده سبز….114

(شکل 4-13) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز…………115

(شکل 4-14) رابطه ارزش درک شده سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……116 

(شکل 4-15) رابطه تصویر برند سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز…………..117

 

 

 

تشریح روشهای ژئوشیمیایی مخازن گازی

تشریح روشهای ژئوشیمیایی مخازن گازی مخازن گازی آنالیز گرافهای GC نحوه مطالعه ایزوتوپها روشهای ژئوشیمیایی تشریح دستگاه GCMS تشریح روشهای ژئوشیمیایی مخازن گازی تشریح روشهای راک اول بیومارکر ایزوتوپ کربن دانلود پایان نامه مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی دانلود…

بهسازی زمین به روش تزریق با فشار بالا

بهسازی زمین به روش تزریق با فشار بالا بهبود زمین ستون خاک سیمان سد شهریار میانه تزریق با فشار بالا دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی عمران بهسازی زمین به روش تزریق با فشار بالا رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری پایداری دینامیکی بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت طراحی پایدارساز مقاوم پایدار كننده های سیستم قدرت طراحی پایدار…

اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید

اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات تشدید مجازات در قانون مجازات…

نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران

نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران دانلود پایان نامه نقاشی…

نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست

نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست حمایت از محیط زیست دیوان بین المللی دادگستری توسعه حقوق بین الملل محیط زیست نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست دانلود مقالات…

پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی

پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی تنیدگی شغلی عملكرد شغلی كارگران صنعتی دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد…

اهلیت و شرایط آن با توجه به فقه و قانون مدنی

اهلیت و شرایط آن با توجه به فقه و قانون مدنی اهلیت در لغت اهلیت در اصطلاح شرایط و لوازم اهلیت اقسام اهلیت اهلیت از نظر فقهای اهل سنت اهلیت از نظر فقهای اهل امامیه اهلیت در قانون مدنی تحقیق…

بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه

بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه محاربه از نظر مذاهب اسلامی محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید بررسی موارد مشابه جرم محاربه دانلود پایان نامه محاربه مصادیق محاربه در قانون جدید محاربه در قوانین…

  • بررسی منشا فکری سعدی و ویژگیهای عصر او
  • بررسی منشا فکری سعدی و ویژگیهای عصر او زندگی سعدی منشا فکری سعدی مشخصه های عصر سعدی بررسی منشا فکری سعدی و ویژگیهای عصر او بررسی عارف بودن سعدی بررسی سخنوری سعدی دانلود پایان نامه سعدی دانلود پایان نامه رشته…

  • بررسی میزان و علل شركت یا عدم شركت دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر گیلانغرب در فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه
  • بررسی میزان و علل شركت یا عدم شركت دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر گیلانغرب در فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه نقش آموزش و پرورش درگذراندن اوقات خارج از مدرسه فعالیتهای ورزشی دانش آموزان اوقات خارج از مدرسه علل شركت دانش…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن
  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن پاورپوینت شناخت ترمینال تنکابن تاریخچه ترمینال تنکابن طراحی پایانه مسافربری تنکابن سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • پاورپوینت پاورپوینت انگور فرنگی خاردار
  • پاورپوینت پاورپوینت انگور فرنگی خاردار پاورپوینت انگور فرنگی خاردار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت انگور فرنگی خاردار به تعداد 23 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث زیر می باشد.   Saxifragaceae مشخصات گیاهشناسی شرایط محیطی…

  • کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل
  • کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل رفتن به سایت اصلی کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل فایل اول : جزوه دست نویس کلاسی دانشجو با…

  • بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق
  • بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق باغ ایرانی راه ابریشم هنر باغسازی عناصر باغ ایرانی نظام معماری حاکم بر باغ رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین بررسی رابطه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 4
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 4 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان
  • ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت…

  • پروپوزال اجرای آرای داوری خارجی در حقوق ایران
  • پروپوزال اجرای آرای داوری خارجی در حقوق ایران حل و فصل اختلافات بین‌المللی ارجاع دعاوی به داوری بین‌المللی اجرای احکام داوری خارجی بررسی کنوانسیون نیویورک شیوه‌های اجرای آرای داوری در رژیم‌های حقوقی شیوه اجرای آرای داوری در ایران موانع اجرای…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند
  • پرسشنامه ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر پرسشنامه خلق و نگهداری ارزش ویژه برند پرسشنامه اثرات تبلیغات تجاری بر خلق و…

  • بررسی تطبیقی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی
  • بررسی تطبیقی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی ادبیات شعر قصه تخیّل نگارگری عناصر بصری و لفظی بررسی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقالات ادبیات خرید…

  • هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی
  • هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی رفتن به سایت اصلی هزینه یابی بر مبنای…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش علم سنجی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش علم سنجی مبانی نظری علم سنجی دانلود مبانی نظری علم سنجی پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات نظری علم سنجی فصل دوم پایان نامه علم سنجی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان
  • مبانی نظری ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان مبانی نظری تصمیم‌گیری مشاركتی مبانی نظری فناوری اطلاعات مبانی نظری مدیریت مشارکتی مبانی نظری تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان تاثیر فناوری…

  • مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392
  • مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 فساد اداری و اقتصادی فساد اداری و اقتصادی در ایران مفاسد اقتصادی در قانون مجازات اسلامی جرایم اقتصادی در حقوق کیفری ایران جرایم اقتصادی در قانون مجازات جدید…

  • بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها
  • بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها افت ولتاژ اتصالات ترانسفورماتور ویژگیهای افت ولتاژها مدلسازی ترانسفورماتور بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق رفتن به…

  • تحلیل معنایی نقش های سفالینه های نقش و نگار شوش
  • تحلیل معنایی نقش های سفالینه های نقش و نگار شوش سفالینه های شوش نقوش سفالینه های شوش سفالینه های منقوش شوش مفهوم نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق سفالینه های شوش دانلود تحقیق نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق مفهوم…

  • مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری
  • مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط…

  • بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند
  • بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند الگوریتم AES استاندارد رمزنگاری پیشرفته طراحی كارتهای هوشمند رمز نگاری کارت های هوشمند پیاده سازی الگوریتم استاندارد رمزنگاری پیشرفته الگوریتم AES در انواع كارت های هوشمند شناخت انواع حملات رایج كارتهای هوشمند الگوریتم…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *