مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات نظری اجرای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری اجرای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

اجرای مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

نانو کامپوزیت پلیمری با تقویت کننده خاک رس

نانو کامپوزیت پلیمری با تقویت کننده خاک رس کامپوزیت نانو کامپوزیت پلیمری تقویت کننده خاک رس دانلود مقالات رشته مواد و متالوژی نانو کامپوزیت پلیمری با تقویت کننده خاک رس دانلود مقالات مهندسی مواد و متالوژی سیستم همکاری در فروش…

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی روحانیون زرتشتی روحانیون عصر ساسانی فعالیت روحانیون عصر ساسانی نحوه شکل گیری روحانیون عصر ساسانی روحانیان زرتشتی در عصر ساسانی زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در…

پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مشکلات ساختاری اشتغال کشور

پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مشکلات ساختاری اشتغال کشور بازار کار ایران اشتغال و بیکاری در ایران مشکلات ساختاری اشتغال کشور دانلود پایان نامه اشتغال مشکلات ساختاری اشتغال کشور دانلود پایان نامه مشکلات اشتغال دانلود پایان نامه…

مشکلات خصوصی سازی بانک های دولتی

مشکلات خصوصی سازی بانک های دولتی آزاد سازی خصوصی سازی عملکرد بانک های دولتی و خصوصی چالشهای خصوصی سازی بانک های دولتی دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد مشکلات خصوصی سازی بانک های دولتی رفتن به سایت اصلی دانلود…

تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت زنجیره…

جزوه بیماری شناسی گیاهی

جزوه بیماری شناسی گیاهی جزوه بیماری شناسی گیاهی رفتن به سایت اصلی جزوه بیماری شناسی گیاهی 112 صفحه pdf بحث با مباحث زیر شروع می شود اهمیت بیماری های گیاهی تاریخچه بیماریهای گیاهی طبقه بندی بیماریهای گیاهی . . بحث در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روان شناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روان شناختی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی دانلود مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی ادبیات نظری بهزیستی روان شناختی فصل دوم پایان نامه بهزیستی روان شناختی…

پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن…

ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران

ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران سرسختی ذهنی تعریف سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی ورزشکاران ویژگی های افراد سرسخت ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی تفاوتهای جنسیتی در سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی و مقابله با استرس…

  • مقاله قاجاریان
  • مقاله قاجاریان قاجار قاجاریه تاریخ معاصر ایران دانلود مقاله قاجاریان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه تاریخ fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید پایان نامه…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان
  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر سلامت…

  • طراحی سیستم های تبرید و سردخانه
  • طراحی سیستم های تبرید و سردخانه طراحی سیستم های تبرید و سردخانه پروژه طراحی سیستمهای تبرید و سردخانه پروژه طراحی سردخانه دانلود پروژه طراحی سیستم های تبرید و سردخانه طراحی سیستم های سردخانه طراحی سردخانه pdf طراحی سیستم های تبرید…

  • میكروکنترلر Atmega 16
  • میكروکنترلر Atmega 16 دانلود مقالات رشته الكترونیك دانلود مقالات الكترونیك میكروکنترلر Atmega 16 میكروکنترلر دانلود مقاله میكروکنترلر Atmega 16 معماری AVR RISC رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی الکترونیک میكروکنترلر Atmega 16   خصوصیات  Atmega 16: ازمعماری AVR RISC…

  • بررسی قابلیت اجرایی بیمه طلاق در نظام حقوقی ایران
  • بررسی قابلیت اجرایی بیمه طلاق در نظام حقوقی ایران بیمه طلاق بیمه طلاق در حقوق ایران سازوکارهای بیمه طلاق در حقوق ایران اجرا بیمه طلاق ماهیت حقوقی بیمه طلاق شرایط اعتبار بیمه طلاق ساز و کارهای اجرای بیمه طلاق نظریات…

  • طراحی لیزر فیبری رامان با کارایی بالا
  • طراحی لیزر فیبری رامان با کارایی بالا لیزر فیبری رامان لیزر فیبری رامان با بازده بالا طراحی لیزر فیبری رامان طراحی لیزر فیبری رامان با کارایی بالا دانلود پایان نامه لیزر فیبری رامان دانلود پایان نامه طراحی لیزر فیبری رامان…

  • بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت
  • بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت ازدیاد برداشت مواد فعال سطحی ازدیاد برداشت از مخازن ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ازدیاد برداشت نفت چیست ازدیاد برداشت نفت در ایران روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی دانلود مقاله…

  • توابع، عقود احسانی و عقود احتمالی در رفع ابهام در مورد معامله
  • توابع، عقود احسانی و عقود احتمالی در رفع ابهام در مورد معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله توابع در رفع ابهام در مورد معامله عقود احسانی در رفع ابهام در مورد معامله عقود احتمالی در…

  • محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران
  • محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران پول اقتصاد ﺷﺎﺧﺺ دﻳﻮﻳﮋﻳﺎ دانلود مقاله محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران خرید مقالات اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • بررسی همجنس گرایی در دین یهود
  • بررسی همجنس گرایی در دین یهود پایان نامه همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنس گرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از دیدگاه یهودیت مجازات های دین یهود برای همجنس گرایان رفتن به سایت اصلی…

  • تعیین بهترین روش انتخاب فرکانس بهینه آزمون غیر مخرب جریان گردابی به منظور تعیین سختی
  • تعیین بهترین روش انتخاب فرکانس بهینه آزمون غیر مخرب جریان گردابی به منظور تعیین سختی فرکانس بهینه آنالیز رگرسیون آنالیز هارمونیک عمق نفوذ استاندارد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه…

  • فایل های پاور پوینت هوش رقابتی
  • فایل های پاور پوینت هوش رقابتی فایل های پاور پوینت هوش رقابتی رفتن به سایت اصلی فایل های پاور پوینت هوش رقابتی تعداد 17 فایل پاور پوینت هوش رقابتی مناسب جهت ارائه در کلاس درس کارشناسی - ارشد- دکتری    نگاهی…

  • اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن و روایات
  • اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن و روایات اصول انسان شناختی حج اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن اصول انسان شناختی حج از دیدگاه روایات حج از منظر قرآن و روایات برنامه ی تربیتی حج پایان نامه حج…

  • مدیریت امور پیشگیری و بررسی اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای
  • مدیریت امور پیشگیری و بررسی اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای اصول ایمنی بهداشت حرفه ای كارخانه ایران خودرو سازمان ایمنی و بهداشت اصول ایمنی كارخانه ایران خودرو سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

  • ابعاد و نظریه های رضایت شغلی و تشریح ویژگی های محیطی و شخصیتی رضایت شغلی
  • ابعاد و نظریه های رضایت شغلی و تشریح ویژگی های محیطی و شخصیتی رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان کتاب نظریه های رضایت شغلی نظریه های مربوط به رضایت شغلی…

  • پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح
  • پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح علم مقاومت مصالح تحقیق علم مقاومت مصالح پروژه علم مقاومت مصالح تعریف تنش انواع بارها انواع تکیه گاه ها عکس العمل تکیه گاه ها اصول برش در علم مقاومت مصالح…

  • پرسشنامه شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان
  • پرسشنامه شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

  • چالش های اقتصادی موجود در بخش نفت
  • چالش های اقتصادی موجود در بخش نفت دانلود مقاله رشته نفت و اقتصاد با عنوان چالش های اقتصادی موجود در بخش نفت افزایش مالیات بر نفت در کشورهای صنعتی جهان راههای کاهش زیانهای ناشی از تحولات اخیر بازار نفت و…

  • حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت
  • حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت کانال قائم جریان سیال غیر نیوتنی جابجایی اجباری انتقال حرارت بصورت جابجایی اجباری شرایط مرزی حرارتی متفاوت حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال…

  • پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید
  • پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید پاورپوینت تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *