مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری
فصل دوم پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری :

مقدمه
در سالهاي اخير، CRM به يکي از موضوعات متداول در هر دو زمينه تئوري و عملي تبديل شده است. با وجود اينکه تعداد بسيار زيادي از مقاله ها تاثير مثبت فعاليتهاي CRM – بويژه در زمينه هاي تکنولوژيکي، استراتژيکي و سازماني- بر عملکرد را نشان مي دهد و شرکتها ميليونها دلار در استقرار سيستم CRM سرمايه گذاري کرده اند، با اين وجود سازمانها شکايت دارند که بکارگيري CRM انتظارات آنها را برآورده نساخته است (Kumar et al., 2006:88).

 

 

خلق يک محيط دلخواه و بهينه مديريت ارتباط با مشتري به طور روزافزوني تبديل به چالش اصلي کسب و کار شده است و اين فرايند به سرعت در حال تبديل شدن به پيش نيازي براي بقا و موفقيت کليه کسب و کارها در بازار رقابتي امروز است. با توجه به چالشهاي جهاني و سرعت کسب و کار امروزه، خلق مزيت رقابتي با فهم خواسته هاي مشتري آغاز مي شود. بدين ترتيب سازمانها با داشتن احاطه کامل به نيازهاي مشتريان مي توانند با کيفيت بهتري محصولات يا خدمات خود را عرضه نموده و رشته ارتباطي ميان خود و مشتري را محکمتر نمايند. استقرار اينگونه سيستم ها در سازمانها نيازمند ايجاد بستر مناسب با توجه به شرايط حال سازمان است (دهمرده و همکاران، 1389: 94).

 

 

عدم توجه به اصول و مفاهيم بنيادي CRM كه بايد در شركت اجرا شود موجب مي شود كه در بازار رقابتي مشتريان تجربه خوشايندي از رابطه با شركت بدست نياورند و به سوي شركتهاي ديگر و خدمات بهتر متمايل شوند. تحقيقات نشان داده است كه هزينه جذب مشتريان جديد به دليل هزينه هاي بازاريابي و تبليغات، بيشتر از هزينه هاي حفظ مشتريان است. به طور كلي تحقيقات نشان مي دهد كه هزينه هاي جذب مشتريان جديد پنج برابر بيشتر از حفظ يا مديريت مشتريان موجود است. اين امر بدين معناست كه به جاي متمايز ساختن محصولات، سازمانها بايد مشتريان را بشناسند و از تاكيد بر سهم بازار به سهم مشتري تغيير جهت دهند. با توجه به قانون 20/80 ، 20% مشتريان، در 80% فروش سازمان سهيم هستند که اين امر نشانگر لزوم حفظ روابط بلندمدت با مشتريان سودآور به منظور حداکثر سازي سود است (بامداد صوفي و همکاران، 1389: 168).

 

 

 

 

 مديريت ارتباط با مشتري (CRM)واژه CRM مخفف Management Customer Relationship) ) يا مديريت ارتباط با مشتري است. در حقيقت اين سيستم راهبردي است براي جمع آوري نيازها و رفتارهاي تجاري مشتريان تا به ايجاد روابط قويتر با آنها منجر شود. در نهايت، رابطه قوي با مشتريان رمز موفقيت هر کسب و کار است. CRM را مي توان مانند فرايندي دانست که به ما کمک مي کند تا اطلاعات مختلفي از مشتريان، فروش، اثربخشي فعاليت هاي بازاريابي، سرعت عمل در پاسخگويي به مشتري و نيز تمايلات بازار را به شکل يک جا جمع آوري کنيم ThuyUyen, 2007: 103)). مديريت ارتباط با مشتري رويكردي استراتژيك است كه در ارتباط با بهبود ارزش ذينفع از طريق توسعه ارتباطات مناسب با مشتريان و بخش هاي مشتري كليدي است. مديريت ارتباط با مشتري قابليت هاي بالقوه استراتژيهاي بازاريابي ارتباط و تكنولوژي اطلاعات را در جهت ايجاد روابط بلندمدت سود ده با مشتريان و ساير ذينفعان كليدي پيوند مي دهد. مديريت ارتباط با مشتري فرصت هاي بسياري براي به كارگيري داده ها و اطلاعات در جهت شناخت مشتريان و خلق ارزش مشترك ايجاد مي كند. اين امر مستلزم ادغام چند كاركردي از فرايندها، افراد، عمليات ها، قابليت هاي بازاريابي است كه از طريق اطلاعات، تكنولوژي و برنامه ها ميسر مي گردد Adrian, 2005: 170)). CRM 

 

 

 

طراحي ساختار سازماني براي ارتباط دو جانبه با مشتري است. که به سه بخش عملياتي، تحليلي و تعاملي تقسيم مي گردد. 

الف) بخش عملياتي: در اين روش تمامي مراحل ارتباط با مشتري، از مرحله بازاريابي و فروش تا خدمات پس از فروش و دريافت بازخورد از مشتري، به يک فرد سپرده مي شود؛ البته به نحوي که فروشندگان و مهندسان ارائه خدمات بتوانند سابقه هر يک از مشتريان را بدون مراجعه به اين فرد در دسترس داشته باشند. 

 

 

ب) بخش تحليلي: در CRM تحليلي، ابزارها و روش هايي به کار مي رود که اطلاعات به دست آمده از CRM عملياتي را تجزيه و تحليل کرده و نتايج آن را براي مديريت عملکرد تجاري آماده مي کند. در واقع CRM  عملياتي و تحليلي در يک تعامل دو طرفه هستند؛ يعني داده هاي بخش عملياتي در اختيار بخش تحليل قرار مي گيرد؛ پس از تحليل داده ها، نتايج به دست آمده تاثير مستقيمي بر بخش عمليات خواهد داشت. به کمک تحليل هاي اين بخش، مشتريان دسته بندي شده و امکان تمرکز سازمان بر روي بخش خاصي از مشتريان فراهم مي شود. 

 

 

ج) بخش تعاملي: در اين نوع ارتباط، مشتري براي برقراري ارتباط با سازمان، از آسان ترين روش ممکن مانند تلفن، تلفن همراه، فکس، اينترنت و ساير روش هاي مورد نظر خود استفاده مي کند؛ CRM تعاملي به دليل امکان انتخاب روش از سوي مشتري و اينکه بيشتر فرايندها ( از جمع آوري داده ها تا پردازش و ارجاع مشتري)، در کمترين زمان ممکن به مسئول مربوطه مي رسد، باعث مراجعه مجدد مشتري و ادامه ارتباط با شرکت مي شود. 
 پيامدهاي حاصل از بکارگيري CRM اين است که موجب رشد سازمان و بهره وري بيشتر آن مي شود. CRM در واقع طراحي ساختار سازماني براي ارتباط با مشتري از بيرون به داخل و بالعکس، و ايجاد ارزش دو جانبه از طريق اين فرايند است  Tohidi & Jabbari, 2011: 579)).  

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)    

2-1-1) مقدمه    11
2-1-2) مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)    11
2-1-3) ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری    13
2-1-4) عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    13
2-1-5) اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    14
2-1-6) مزایای استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری    15
2-1-7) اجزای مدیریت ارتباط با مشتری    16
2-1-8) انواع سیستم های CRM    16
2-1-9) مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)    17
2-1-10) روندهای ارتباط با مشتریان    23
2-1-11) توسعه مدیریت ارتباط با مشتری    25
2-1-12) فرایند مدیریت امور مشتری    26
2-1-13) رابطه CRM و عملکرد    27

پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

 

منابع
 

 

مبانی نظری بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی

مبانی نظری بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت ادبیات نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت فصل…

تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس

تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس نقش آمریکا در خلیج فارس ترتیبات آینده در خلیج فارس امنیت خلیج فارس و تاثیرپرونده هسته ای ایران بر امنیت خلیج فارس تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس…

گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی

گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی كیفیت آب بویلر ناخالصی های آب پارامترهای مهم آب تصفیه آبهای صنعتی آزمایشات كنترل آب صنعتی دانلود گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی…

سرگذشت هنر و معماری در ایران

سرگذشت هنر و معماری در ایران هنر معمارى تاریخچه هنر ایران هنر و معماری در ایران تاریخچه معمارى ایران دانلود پایان نامه رشته هنر دانلود پایان نامه هنر سرگذشت هنر و معماری در ایران تاریخچه معماری و هنر در ایران…

تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر

تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر عزت نفس پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دانلود پایان نامه رابطه عزت نفس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 13

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 13 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری

پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي تألیف…

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان توسعه مدیریت تعالی سازمان نیروی انسانی مدل تعالی عملکرد جایگاه توسعه مدیریت جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان رفتن به سایت اصلی جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان   چکیده توسعه مدیریت، فرایندی است…

  • بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران
  • بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی دانلود پایان نامه علوم تربیتی بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران اثر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق مدیریت رسانه پیشینه داخلی مدیریت…

  • پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه
  • پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه دانلود پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه اجزای اصلی یک قرارداد بیمه توافق بیمه ای خطرهای استثنا شده اموال مستثنی شده دلایل استثنا تعریف بیمه گذار فرانشیز ها اهداف فرانشیز فرانشیز ها در بیمه…

  • بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا
  • بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا پیش بینی تقاضای متلاطم پدیده اثر شلاقی مدیریت زنجیره تأمین شبکه های عصبی مصنوعی دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا رفتن به سایت…

  • بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران
  • بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران احزاب سیاسی در ایران تکثر سیاسی احزاب در ایران تکثر سیاسی احزاب قبل از انقلاب تکثر سیاسی احزاب بعد از انقلاب دانلود تحقیق احزاب سیاسی در ایران فعالیت احزاب…

  • بررسی اثر تراکم بوته بر عملکرد و اجزای عملکرد ارقام گندم
  • بررسی اثر تراکم بوته بر عملکرد و اجزای عملکرد ارقام گندم ارقام گندم عملکرد ارقام گندم اجزای عملکرد ارقام گندم اثر تراکم بوته بر عملکرد ارقام گندم اثر تراکم بوته بر اجزای عملکرد ارقام گندم بررسی اثر تراکم بوته بر…

  • پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند
  • پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند پرسشنامه مدیریت دانش شخصی پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در دانشگاه پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پرسشنامه کاربرد مدیریت…

  • مبانی نظری بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث
  • مبانی نظری بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث علل خشونت مبانی نظری خشونت حدود خشونت در اسلام بررسی خشونت علیه زنان مبانی نظری خشونت علیه زنان بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث دانلود فصل…

  • مقایسه عملكرد سیستمهای ANC پیشخور و پسخورتك كاناله در تضعیف نویز سینوسی و هارمونیكهای آن
  • مقایسه عملكرد سیستمهای ANC پیشخور و پسخورتك كاناله در تضعیف نویز سینوسی و هارمونیكهای آن نویز سینوسی كنترل فعال نویز سیستم پیشخور سیستم پسخور رفتن به سایت اصلی

  • طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق
  • طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق دانلود پایان نامه طلاق دانلود پایان نامه طلاق در ادیان الهی دانلود پایان نامه بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی
  • مبانی نظری بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به معروف و…

  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)
  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) مقیاس اضطراب کودک اسپنس برای والدین (SCASP) نمره گذاری مقیاس اضطراب کودکان اسپنس – نسخه والدین دانلود پرسشنامه اضطراب اسپنس نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اسپنس نسخه والدین تفسیر پرسشنامه اسپنس پرسشنامه اضطراب…

  • تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی
  • تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی دست نویس دانشجو از مطالب کامل…

  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی
  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

  • پروپوزال نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی
  • پروپوزال نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی پیشگیری از فساد اداری روشهای پیشگیری از فساد اداری پیشگیری فساد اداری نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از فساد اداری راهکارهای پیشگیری از فساد اداری راه…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک
  • پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

  • مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید سال 1392
  • مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید سال 1392 مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی شرایط مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دگرگونی های مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید مبانی و ارکان…

  • ارزیابی تئوری صف در شبیه سازی و پروسه صف بندی
  • ارزیابی تئوری صف در شبیه سازی و پروسه صف بندی دانلود پایان نامه تئوری صف دانلود پایان نامه شبیه سازی صف دانلود پایان نامه مدیریت صف در کارخانه ارزیابی تئوری صف در شبیه سازی و پروسه صف بندی دانلود پایان…

  • پلی گون زمین فوتبال
  • پلی گون زمین فوتبال پلی گون زمین فوتبال دانلود مقالات رشته معماری دانلود مقالات معماری دانلود مقالات مهندسی معماری دانلود مقاله پلی گون زمین فوتبال فروش مقالات رشته معماری خرید مقالات رشته معماری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی
  • کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی سیاه چاله سازمان مجازی استدلال استعاره ای تاثیر سیاه چاله ها بر عملکرد سازمان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیاه چاله ها در سازمان کاوش سیاه چاله ها در سازمان های…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *