مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق

مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق
دانلود مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های جامعه شناسی اخلاق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق
ادبیات و مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

مقدمه

نظریه های جامعه شناختی، اخلاق را پدیده ای اجتماعی می-بینند و طبیعی است که در تبیین آن بر جامعه و عوامل اجتماعی تأکید کنند، ولی از آنجا که اخلاق خود پدیده ای چندبعدی و منتشر است که به  صورت های مختلفی نمودار می-شود، جامعه شناسان نیز وجوه متفاوتی از آن را برجسته می بینند. البته زمینه های وجودی و معرفتی متفاوت جامعه-شناسان نیز در اتخاذ رویکردهای متفاوت به اخلاق دخیل-اند. در میان نظریه های جامعه شناختی می توان سه رویکرد عاطفه گرایی، مادی ـ معیشتی و عقلانی را رصد نمود.    

 

 

2-3-2- 1- عاطفه گرایی

2-3-2-1-1-اخلاق به مثابه امر قدسی

دورکیم از محدود جامعه شناسانی است که به طور مستقل دربارۀ اخلاق اندیشیده و نوشته است. هدف او تأسیس علم اخلاق برای جوامعی است که از دنیای گذشته و اخلاقیات آن بریده است و باید با اخلاقیات جدید سر و سامان یابد. این علم می گوید، جوامع جدید، اخلاق خاص خویش را پدید     می آورند، همچنانکه جوامع گذشته، اخلاق خاص خود را پدید آوردند.

     از نگاه دورکیم هر نظام اخلاقی یک دستگاه قواعد رفتار است و قواعد اخلاقی نیز انواعی دارد: اخلاق روزمره، اخلاق حرفه ای، اخلاق مدنی، اخلاق قراردادی. اما همۀ فنون قاعده هایی دارند که چگونگی رفتار را مشخص می-کنند. پس قواعد اخلاقی چه تفاوتی با قواعد دیگر دارند؟ دورکیم با پیروی از کانت پاسخ می دهد که قواعد اخلاقی الزام آورند، ولی او می خواهد تبیینی علمی و تجربی از اخلاق ارائه کند و البته برخلاف ادعای کانت، مدعی است مفهوم تکلیف به تنهایی تمامی معنای اخلاق را پوشش نمی-دهد و برای کامل کردن آن باید علاوه بر تکلیف، مطبوعیت یا دلپذیری را نیز به آن افزود. پس وجه صوری اخلاق همان تکلیف و الزام کانت است و وجه محتوایی آن دلپذیری است. عقل و عاطفه با هم، امر اخلاقی را شکل می-دهند.

         دلپذیری عمل، انسان را به سوی خویش می کشد، ولی عمل اخلاقی به گونه ای است که فرد نمی تواند بدون سختی و بی آنکه اجباری بر خویش وارد آورد آن را انجام دهد. عمل اخلاقی بدون اعمال اجبار و فشار بر طبیعت فرد، ممکن نمی شود. چگونه این دو جنبۀ متناقض ـ اجبار و دلپذیری ـ در مفهوم اخلاق جمع می شوند؟ 

 

  دورکیم برای تشخیص قواعد اخلاقی از قواعد دیگر به پیامدهای تخطی از قواعد توجه می دهد. اصولاً تخطی از قواعد، دو دسته پیامد یا نتیجه به همراه دارد: 

1) دسته ای از پیامدها به صورت تکوینی و مکانیکی، نتیجۀ عمل تخلف از قاعده اند. اگر بهداشت را رعایت نکنیم مریض می شویم. 

2) در دستۀ دیگر میان عمل و نتیجۀ آن، این پیوند تکوینی وجود ندارد. این نوع پیامد، نتیجۀ تکوینی و طبیعی خود عمل نیست، بلکه پاداشی است که به عمل داده می شود.

 

     «تعیین پاداش به ویژگی های کنش بستگی ندارد، بلکه در رابطه با ناهمسازی رفتار با قاعدۀ   نهی کننده آن  است. وجود قاعده و رابطه ای که عمل با آن دارد، تعیین کنندۀ پاداش است. بنابراین      آدم کشی در زمان جنگ بد نیست. بدین ترتیب، مفهوم ژرف تری از پاداش به دست می آید. پاداش از محتوای عمل بر نمی خیزد، بلکه ناشی از عدم انطباق و ناهمسازی عمل با قاعده ای-است که از پیش نهاده شده است. ما تنها به این دلیل ساده که قواعدی اعمالی را منع می کنند، مراقبیم که آن اعمال را انجام ندهیم. تکلیف همان خصلت اجباری اعمالی است که با قواعد اخلاقی سازگارند.»(دورکیم،1360: 58 )

 

      تکلیف و اجبار ما را به ناکافی بودن اخلاق فایده-گرایی آگاه می کند. اصولاً دورکیم فایده گرایی را اخلاق نمی دانست و از این رو متولیان و مروجان آن، مورد انتقاد جدی او بودند. به  ویژه دورکیم از این نظر با آنان مشکل داشت که آن را تنها اخلاق ممکن برای جهان دنیوی جدید می دانستند. منازعۀ دورکیم با این نحله در تمامی آثار او بازگو شده است.

     دلپذیری، نیز نابسندگی تبیین کانت و وظیفه گرایی را به ما نشان می دهد. دورکیم در اخلاق، برای عاطفه و احساسات ناعقلانی سهمی چاره ناپذیر قائل می شود؛ تمایلاتی که کانت از ابتنای اخلاق بر آنها به شدت احتراز می کرد و اتفاقاً اشتباه گذشتگان را در همین نکته می دید.

 

     رابطۀ این دو عنصر(تکلیف و دلپذیری) برحسب زمان تغییر می کند. در هر دوره ای، سهم هر کدام کم یا زیاد می شود. رابطۀ میان آنها در یک دوره معین نیز از فردی به فردی متفاوت است. برای بعضی افراد، عمل اخلاقی دلپذیر است و بعضی افراد، حس قاعده یابی دارند و در تکاپوی یافتن امر و فرمان اند. هر فرد، اخلاق مشترک را به شیوه خود بیان می کند و تحت تأثیر محیط، تعلیم و تربیت و میراث اخلاقی، قواعد اخلاقی را از روزنۀ ویژه ای می بیند. 

 

   دورکیم برای تشریح نظر خود به یک مقایسه روی می-آورد و مفهوم «اخلاق» را با مفهوم «مقدس» مقایسه می-کند. از نظر تاریخی رابطۀ خویشاوندی آنها را توضیح می-دهد. مفهوم مقدس دو ویژگی دارد: چیز مقدس، هم حرمت دارد و ما را از خود دور می کند و هم مورد عشق و خواست ماست. این همان احساس دوگانه ای است که متناقض می-نماید. شخصیت انسانی نیز با همین جنبۀ دوگانه، به ما عرضه می گردد. هنگامی که این شخصیت از آن دیگری است، القا کنندۀ گونه ای احساس مذهبی در ماست که با ما فاصله دارد. چنانکه گویی این شخصیت با هاله ای از تقدس که جداکنندۀ او از دیگر چیزهاست احاطه شده است، ولی در عین حال این شخصیت مورد علاقه و گرایش ماست و تلاش-های ما در راستای تکامل آن است؛ آرمانی است که می-کوشیم به کامل ترین وجهی که در توان ماست، آن را محقق کنیم.

 

      «اگر زندگی اخلاقی را با حیات مذهبی مقایسه نکنیم دریافت آن بسیار دشوار خواهد شد. طیّ سده ها، حیات اخلاقی و زندگی دینی پیوندهای تنگاتنگی با یکدیگر داشته و حتی یکسره با هم در آمیخته  اند و حتی امروزه ناگزیریم بپذیریم که این پیوند نزدیک در اکثریت آگاهی-ها پایدار مانده است. بنابراین، پیداست که حیات اخلاقی نتوانسته و هرگز نخواهد توانست خویشتن را از کلیه خصلت های مشترکش با حیات دینی بی نیاز سازد. پس باید چیزی از دین در اخلاق و چیزی از اخلاق در دین وجود داشته باشد و عملاً حیات اخلاقی کنونی سراپا انباشته از دین گرایی است. البته این بنیاد مذهبی تغییر می کند. مسلم است که این دین گرایی اخلاقی گرایش دارد که کاملاً از دین گرایی خداشناسانه جدا و متمایز گردد.»(دورکیم،1360 :67)

دورکیم از مقایسۀ امر مقدس و اخلاق نتیجه می گیرد که ریشۀ امر اخلاقی را باید در امر مقدس جستجو کرد. حکمروا بودن قواعد اخلاقی و بی نیاز بودن آنها از کنترل بیرونی ناشی از همین امر است.  

      دورکیم برداشت ذهنی عالمان و فیلسوفان اخلاق را نقد و طرد می کند و تبیینی علمی را جایگزین آن می سازد. باید دید، این تبیینِ بدیل، چگونه است؟

     نخستین اصل موضوعۀ دورکیم این است که مخاطب تکالیف اخلاقی، موجودات آگاه یا انسان‌ها هستند و هر عملی تنها می تواند دو هدف داشته باشد: خود فرد یا دیگرانی جز او!

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

     شاید در نگاه اول، سخن گفتن از اخلاق با رویکرد منفعت­گرایی یا مادی معیشتی دشوار به نظر برسد، ولی گلدنر، درست از همین منظر به چگونگی ارتباط اخلاق با جامعه­شناسی مدرن می­پردازد و تلاش می­کند تا خودداری جامعه­شناسان از تبیین جامعه­شناختی اخلاق را تشریح کند. او می­پرسد چرا جامعه­شناسی اخلاق پا نگرفت؟ و با وجود اینکه اخلاق در مقام متغیر مستقل، جایگاه برجسته­ای در نظریه­های جامعه­شناسی دارد، ولی هیچگاه در جایگاه متغیر وابسته این نظریه­ها قرار نمی­گیرد؟ به زعم وی این مسئله به ماهیت اخلاق و هویت جامعه­شناسی مدرن­ بر می­گردد و با طرح و وارسی آن می­توان به تبار اخلاق و جامعه­شناسی پی­برد.

­ از نگاه وی فایده­باوری و اصالت سودمندی در فرهنگ بورژوازی، علت بحران اخلاقی جوامع مدرن است و جامعه شناسی غربی نیز پاسخی به چالش­های فرهنگ اصالت سودمندی است.

     او دربارۀ شکل­گیری طبقۀ متوسط و فرهنگ آن معتقد است که «طبقه متوسط در کنار زندگی مسیحی دوره فئودال توسعه می­یافت و هرچند از پایگاه و منزلت محکمی برخوردار نبود، اما به علت مفید بودنش از طرف برگزیدگان تحمل می­شد. از دیدگاه نظام پایگاه­های اجتماعی فئودال، طبقه متوسطی وجود نداشت و از نظر اجتماعی از اهمیتی برخوردار نبود و به این علت است که آبه سی اس می­پرسد که طبقه سوم چیست؟ و پاسخ می­دهد چیزی نیست، اما می­خواهد چیزی بشود. از دیدگاه فئودال مسئله پایگاه طبقه متوسط مطرح نبود، بلکه فعالیت­هایی که انجام می­داد؛ یعنی خدمات و کارکردهای آن قابل اهمیت بود. اما پس از چندی طبقه متوسط به سودمندی خود غره شد و به ارزیابی قشرهای اجتماعی دیگر بر مبنای مفید بودن یا نبودن پرداخت. هنگامی که معیارهای سودمندی طبقه متوسط، توسط سایر گروه­ها هم پذیرفته و با ارزش محسوب شد بر اهمیت طبقه متوسط افزوده شد. دراین زمان به جای اینکه سودمندی فقط مبنایی برای تحمل این طبقه باشد به خودی خود مورد احترام قرار گرفت»(گلدنر،1383 :82).

        مفهوم سودمندی ریشه در تجربه بازار دارد، در بازار افراد می­توانند آنچه که می­خواهند خریداری کنند و دیگران هم آنچه را که مورد احتیاج بود تولید می­کنند و منشا اصلی فرهنگ سودمندگرا در تجربه بازار و دسترسی به بازار کالاها و خدمات بود. ارزیابی افراد یا فعالیت­ها از دیدگاه سودمندی شامل ارزیابی نتایجی می­شود که به دست می­آید. پیدایش و گسترش فرهنگ اصالت سودمندی از تحول اقتصاد مالکانه به اقتصاد بازاری و پیدایش طبقه­ای اجتماعی خبر می­داد که سرنوشت آن به بازار و محاسبه نتایج فعالیت­هایش بستگی داشت.

     فرهنگ سودمندگرا با مسیحیت که اهداف اخلاقی را با ارزش می­دانست و افراد را براساس پیروی از اخلاق دینی ارزشیابی می­کرد در تضاد بود. سودمندگرایی طبقه متوسط با اخلاق به عنوان پدیده­ای مقدس و ماورایی مطابقت نداشت.« بارون دهولباخ در طول عصر روشنگری اظهار می­دارد  که وظایف از طرف خدا به انسان محول نمی­شوند بلکه از ماهیت خود انسان سرچشمه می­گیرند. بیشتر فلاسفه آن دوره تعریف توسان را در مورد پرهیزگاری که معتقد بود وفاداری به انجام اموری است که عقل حکم می­کند پذیرفته بودند. افراد نباید به دیگران صدمه بزنند نه به این علت که قوانین کهن یا قوانین طلایی دین چنین می­گویند بلکه به این علت که چنین کاری دور از عقل است. به این ترتیب مسیحیت دچار یک بیماری مهلکی شد به طوری که در آخرین ربع قرن 19برای بسیاری از افراد جای تعجب نبود که نیچه از مرگ خدایان سخن می­گوید».(گلدنر،1383 :86)

    بنا به اصالت سودمندی، ارزش­گذاری تنها از طریق نتایج سودمند یک عمل ممکن می­شود و سودمندی نیز در زمان و مکان تغییر می­کند. درنتیجه مفید بودن حالتی نسبی است که بر طبق فایده­ای که در حالت خاص دارد و یا رابطه­ای که با سایر عوامل برای رسیدن به هدفی دارد سودمند دیده می­شود و سودمندگرایی به سوی نوعی نسبی­گرایی میل می­کند.« به طوری که جان لاک ضمن اینکه در جستجوی معیاری واحد و جهانی برای اخلاق خوشبختی بود تأکید می­کرد که به ندرت می­توان اصولی برای اخلاق پیدا کرد که بتوان نام برد و قواعد فضیلتی یافت که درجایی حقیر شمرده نشده و یا مورد نکوهش قرار نگرفته باشد؛ زیرا شیوه زندگی در جوامع تحت تأثیر عقاید عملی انسان‌ها و قواعد زندگی متضادی قرار دارد»(همان:87).

   از منظر این فرهنگ، معیارهای غیر این­جهانی و فراتر از انسان درمورد او قضاوت نمی­کنند بلکه انسان‌ها و ماهیت خودشان  آنها را ارزیابی می­کنند. اشیا در رابطه با انسان سودمند یا بی­فایده هستند و برای نفع و خوشبختی او وجود دارند. ارزیابی انسان‌ها و اشیا از منظر نتایج آنها؛ یعنی چگونه می­توان از آنها برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد و اینکه آنها فی­نفسه چه هستند؟ و اینکه ذاتاً خوب باشند مطرح نیست. هیچ چیز به خودی خود خوب یا بد نیست بلکه باید دید چه نتایجی تولید می­کند؟

    بنابراین با فرهنگ اصالت سودمندی، ارزیابی دوبارۀ ارزش‌های بشری در پرتو فایده­باوری آغاز می‌گردد و کانون توجه از قضاوت اخلاقی تبدیل به قضاوتی شد که بر مبنای دانش انجام می­گیرد. این سؤال که آیا عملی ذاتاً صحیح است به تدریج جای خود را به کوشش برای ارزیابی نتایج عمل می­دهد. سؤال در مورد رفتار انسان به تدریج به جای اینکه بر مبنای «اخلاق» شکل بگیرد براساس«واقعیت ها» شکل می­گیرد.

     بدین­ترتیب، گلدنر نتیجه می­گیرد سودمندگرایی، حوزه اخلاق را محدود می­سازد و بر اهمیت قضاوت بر مبنای دانش تأکید کرده آن را توسعه می­دهد و ارزش اخلاقی را که در جهت اهداف از پیش تعیین شده کار می­کند تضعیف می­کند. به گزینش عمل بدون در نظر گرفتن تقدم اخلاقی آن می­پردازد و تأکید بر نتایج نامعلوم و موکول به آیندۀ قضاوت­های اخلاقی را به تعویق می­اندازد و آنها را به قضاوت بر مبنای دانش تجربی ضمیمه می­کند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق

نظریه های جامعه شناسی اخلاق 1

2-3-2- نظریه های جامعه شناسی 1

2-3-2- 1- عاطفه گرایی 2

2-3-2-1-1-اخلاق به مثابه امر قدسی 2

2-3-2-1-2- اخلاق، مرز میان کنشهای عقلانی و غیر عقلانی 16

2-3-2-1-3- اخلاق به مثابه عاطفه تعمیمیافته 27

2-3-3- 2- منفعت گرایی(مادی معیشتی) 38

پیشینه پژوهش نظریه های جامعه شناسی اخلاق

2-3-5- چارچوب نظری 63

2-3-5- 1-  مدل نظری 89

6-1- فهرست منابع 92

 

 

 

نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر

نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مگس سرکه مالانوگاستر نژاد  T-007برای نشان دادن نوترکیبی جنس نر، معروف می باشد. مطالعه حاضر به نکات زیر اشاره دارد: (1) وقوع…

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مبانی نظری ERP مراحل پیاده سازی erp مبانی نظری پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت…

پرسشنامه میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

پرسشنامه میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان محاسبه تعداد مقایسات زوجی پرسشنامه AHP نمونه پرسشنامه AHP پرسشنامه مقایسات زوجی نمونه پرسشنامه مقایسات زوجی پرسشنامه استاندارد ahp پرسشنامه اثربخشی مدیریت دانش پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت دانش پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت…

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری‎(CRM)‎‏ برابعاد عملکرد سازکانی :مطالعه موردی در صنعت هتل ‏مالزی

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری‎(CRM)‎‏ برابعاد عملکرد سازکانی :مطالعه موردی در صنعت هتل ‏مالزی سازمان ‏CRM عملکرد هتل مدیریت دانش مشتری مداری فناوری مبتنی بر ‏CRM همکاری در فروش فایل همکاری در…

بررسی موانع و علل تأخیر در رسیدگی پرونده ها ی اداره کار

بررسی موانع و علل تأخیر در رسیدگی پرونده ها ی اداره کار کارگر قانون کار امنیت شغلی هیأت حل اختلاف اداره کار و امور اجتماعی کارفرما دیوان عدالت اداری دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش…

هدایت تحصیلی

هدایت تحصیلی مشاوره هدایت تحصیلی طرح ریزی شغلی دانلود مقاله هدایت تحصیلی هدایت تحصیلی و نقش آن در راهنمایی شغلی در دوره راهنمایی رابطه هدایت تحصیلی با راهنمایی شغلی خرید پایان نامه رشته روانشناسی همکاری در فروش فایل همکاری در…

ماهیت حقوقی روند شکل گیری و ثبت سازمانهای مردم نهاد

ماهیت حقوقی روند شکل گیری و ثبت سازمانهای مردم نهاد سازمانهای مردم نهاد ثبت سازمانهای مردم نهاد ماهیت حقوقی سازمانهای مردم نهاد روند شکل گیری سازمانهای مردم نهاد دانلود پایان نامه رشته حقوق ماهیت حقوقی روند شکل گیری و ثبت…

نکات مهم در مصاحبه های استخدامی

نکات مهم در مصاحبه های استخدامی مصاحبه استخدامی سوالات گزینش آزمون رفتن به سایت اصلی بسیاری از شرکت کنندگان در مصاحبه ها و استخدامی ها از اطلاعات  کافی برخوردارند اما بدلیل عدم آشنایی با نحوه مصاحبه و آزمونها و سوالات…

جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف

جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف جایگاه قاعده…

  • تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص کیفی میوه توت فرنگی رقم کاماروسا
  • تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص کیفی میوه توت فرنگی رقم کاماروسا توت فرنگی پوتریسین نیتریک اکسید کلرید کلسیم رقم کاماروسا خواص کیفی میوه توت فرنگی تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص…

  • نظریه های پرخاشگری و عوامل بروز آن با نگاهی به راهکارهای کنترل پرخاشگری
  • نظریه های پرخاشگری و عوامل بروز آن با نگاهی به راهکارهای کنترل پرخاشگری پرخاشگری نشانه های پرخاشگری نظریه های پرخاشگری عوامل بروز پرخاشگری راهکارهای کنترل پرخاشگری انواع رفتارهای پرخاشگرانه اصول پیشگیری از رفتارهای پرخاشگرانه پایان نامه پرخاشگری تحقیق در مورد…

  • پاورپوینت نماسازی ساختمان
  • پاورپوینت نماسازی ساختمان پاورپوینت نماسازی ساختمان نما چیست؟ انواع نماهای ساختمان ويژگي هاي برخي از انواع نما ها نماهاي تماماً شيشه مشکلات نماهای تماماً شیشه ای نماي بايراميکس نمای سرامیک نماي آجر نماي کلاسیک نماي رومی رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن
  • بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری راهکار…

  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد
  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد نگرش های فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد دانلود رایگان پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه نگرش فرهنگی پرسشنامه فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد      …

  • پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا
  • پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا سایت الکسا تحقیق سایت الکسا Alexa الکسا چگونه کار می کند مهمترین اطلاعات برای الکسا گردآوری اطلاعات کاربردی وب آمار سایت مسیر کاربردی اعضای الکسا ارائه اطلاعات بر روی آرشیو…

  • پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH)
  • پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH) پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH) رفتن به سایت اصلی پرسشنامه  رضایت مندی  زناشویی ENRICH   47ماده ای   این پرسشنامه شامل جملاتی درباره جنبه های مختلف زندگی شماست که ممکن است با آن موافق یا…

  • داوری تجاری بین المللی
  • داوری تجاری بین المللی داوری تجاری داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی داوری بین المللی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق داوری تجاری…

  • پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا
  • پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا سانتیاگو کالاتراوا روند طراحی کالاتراوا برخی از آثار سانتیاگو کالاتراوا مجتمع ورزشی آتن در یونان ولودرام سایت پلان برج ترنینگ تروسو در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت مبانی نظری آموزش ضمن خدمت ادبیات نظری آموزش ضمن خدمت چارچوب نظری آموزش ضمن خدمت فصل دوم پایان نامه آموزش ضمن خدمت دانلود مبانی نظری آموزش ضمن خدمت پیشینه آموزش ضمن خدمت…

  • بررسی پروسه خط تولید کاشی و سرامیک
  • بررسی پروسه خط تولید کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک تولید کاشی و سرامیک تولید انواع کاشی و سرامیک فرآیند تولیدکاشی و سرامیک دانلود تحقیق کاشی و سرامیک دانلود تحقیق تولید کاشی و سرامیک بررسی پروسه خط تولید کاشی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 2 مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین ادبیات نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه…

  • پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران
  • پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پروپوزال کنترل پدیده بدحجابی پروپوزال کنترل بدحجابی در تهران پروپوزال کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی تاثیر اقدامات ایجابی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر محیط خدمات بر هیجان مشتری و نتایج خدمات
  • پرسشنامه بررسی تاثیر محیط خدمات بر هیجان مشتری و نتایج خدمات پرسشنامه تاثیر محیط خدمات بر هیجان مشتری پرسشنامه تاثیر محیط خدمات بر نتایج خدمات پرسشنامه جو مشتری پرسشنامه عوامل محیطی پرسشنامه عوامل طراحی پرسشنامه هیجان مشتری پرسشنامه رضایت مشتری…

  • پایان نامه رشته محیط زیست با عنوان روشهای مدیریت،بیخطر سازی و دفن مواد زاید خطرناک
  • پایان نامه رشته محیط زیست با عنوان روشهای مدیریت،بیخطر سازی و دفن مواد زاید خطرناک مدیریت پسماندها روشهای مدیریت مواد زاید خطرناک روشهای دفن مواد زاید خطرناک روشهای بیخطر سازی مواد زاید خطرناک پایان نامه مدیریت پسماند پایان نامه مواد…

  • سخت افزار كامپیوتر و راههای تعمیر آنها
  • سخت افزار كامپیوتر و راههای تعمیر آنها روشهای تعمیر سخت افزار كامپیوتر عیوب مختلف سخت افزار كامپیوتر راههای رفع عیوب مختلف یک كامپیوتر دانلود پروژه رشته کامپیوتر سخت افزار كامپیوتر و راههای تعمیر آنها روشهای رفع عیوب كامپیوتر رفتن به…

  • پرسشنامه بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان
  • پرسشنامه بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان خدمات رفاهی بیمه و بازنشستگی تندرستی و عملکرد عملکرد کارکنان مدیریت منابع انسانی استراتژی های حفظ و نگهداری نیروی انسانی اهمیت حفظ و نگهداری کارکنان…

  • پرسشنامه پرسشنامه ارزیابی تاثیر شدت تبلیغات بر عملکرد بازار بانک ملت
  • پرسشنامه پرسشنامه ارزیابی تاثیر شدت تبلیغات بر عملکرد بازار بانک ملت پرسشنامه تبلیغات پرسشنامه شدت تبلیغات پرسشنامه تاثیر تبلیغات پرسشنامه بررسی تاثیر شدت تبلیغات پرسشنامه عملکرد بازار نظام بانکی کشور پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر عملکرد بازار بانک ملت رفتن به…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت آزادی و اقسام آن مفهوم شناسی و اهمیت آزادی معنوی در قرآن نسبت میان آزادی و عبودیت اهمیت آزادی اجتماعی در قرآن دانلود پایان نامه…

  • امنیت شبکه های بی سیم Wi-Fi
  • امنیت شبکه های بی سیم Wi-Fi وای فای شبکه های بی سیم استاندارد IEEE80211 امن سازی شبكه های محلی بی سیم دانلود مقاله امنیت شبکه های بی سیم WiFi سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *