مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
دانلود مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
ادبیات نظری نگارش برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نگارش برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
ادبیات و مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

 

 

 

 

 

مقدمه

برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[1]

[1]Hatton

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. 

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل دوم مبانی نظری 10

مقدمه 3

1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5

2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14

1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14

تجزیه و تحلیل PESTEL: 15

فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15

تحلیل خود 18

2-2-2- تحلیل رقبا 22

3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24

– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25

– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25

– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25

3-2- تعیین اهداف 26

1-3-2- اهداف بازاریابی 28

2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30

4-2.تدوین استراتژی 36

5-2- بازاریابی هدف 37

1-5-2- بخش بندی بازار 39

2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42

3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43

2-5-2- بازار هدف 44

3-5-2- موضع یابی 45

6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47

1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49

1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52

2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53

3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54

4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54

5-1-6-2- بسته‌بندی 56

6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57

2-6-2- قیمت‌گذاری 60

1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60

2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61

3-2-6-2- تعیین قیمت 62

3-6-2- توزیع 65

1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66

2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67

3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67

4-6-2- ترویج 68

1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68

تبلیغات 68

فروش شخصی 69

بازاریابی مستقیم 69

روابط عمومی 70

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70

پیشبرد فروش 71

اهداف پیشبرد فروش 71

استراتژی‌های پیشبرد فروش 72

2-4-6-2- برنامه ترویجی 73

7-2- زمینه پژوهش 75

فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

 

 

فهرست

1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12

2-2- PESTEL 21

3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20

4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26

5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29

6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39

7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40

8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46

9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8

شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9

شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14

شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15

شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16

شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17

شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19

شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31

شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32

شکل 8-2- ماتریس آنسف 35

شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41

شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43

شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44

شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48

شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50

شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51

شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52

شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53

شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57

شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59

شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62

شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63

شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64

شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73

شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75

شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77

 

بررسی فقهی و حقوقی جرم انگاری جرائم علیه دولت و ملت

بررسی فقهی و حقوقی جرم انگاری جرائم علیه دولت و ملت جرم انگاری فقه سیاسی شورش و بغی جرائم علیه امنیت ملت جرائم علیه امنیت دولت محاربه و افساد فی الارض بررسی فقهی و حقوقی جرم انگاری جرائم علیه دولت…

تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها

تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها رضایت شغلی تعهد سازمانی نظریه های رضایت شغلی نظریه های تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود…

شناخت و تولید منابع هارمونیکها ، نحوه محاسبه آنها و استاندارد مجاز آنها در ایران و جهان

شناخت و تولید منابع هارمونیکها ، نحوه محاسبه آنها و استاندارد مجاز آنها در ایران و جهان تولید منابع هارمونیک شناخت منابع هارمونیک نحوه محاسبه هارمونیكها استاندارد مجاز هارمونیكها در شبكه برق ایران و جهان شناخت و تولید منابع هارمونیکها…

دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی

دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی عضو مهاربندی و قاب تحلیل دینامیکی غیر خطی سکوهای ثابت فلزی دریایی المان تیرستون پس کمانشی الیافی تحلیل دینامیکی غیر خطی فشار زلزله…

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 (گزارش عملکرد مالی

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 (گزارش عملکرد مالی پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 با موضوع گزارش عملکرد مالی پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 استاندارد حسابداری شماره 6 تحقیق استاندارد حسابداری شماره 6 پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره شش پاورپوینت گزارش عملکرد…

خوشه بندی (Clustering)

خوشه بندی (Clustering) دانلود مقاله خوشه بندی دانلود مقاله کلاسترینگ خوشه بندی کلاسترینگ روش‌های خوشه بندی یادگیری بدون ناظر یادگیری ماشین دانلود مقالات هوش مصنوعی دانلود مقالات یادگیری ماشین رفتن به سایت اصلی خوشه بندی (Clustering)       خوشه…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

مبانی نظری ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

مبانی نظری ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مبانی نظری ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی…

پاورپوینت كتاب اقتصاد مدیریت دكتر روزبهان - انتشارات پیام نور

پاورپوینت كتاب اقتصاد مدیریت دكتر روزبهان - انتشارات پیام نور پاورپوینت كتاب كتاب اقتصاد مدیریت دكتر روزبهان انتشارات پیام نور رفتن به سایت اصلی پاورپوینت كتاب اقتصاد مدیریت دكتر روزبهان - انتشارات پیام نور 165 اسلاید پاورپوینت که تبدیل به  pdf…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش
  • پرسشنامه بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در شرکتها پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی پرسشنامه تاثیر…

  • راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه درایورهای هریک
  • راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه درایورهای هریک راه اندازی موتورهای dc و پله ای avr درایور موتورهای dc موتورهای پله ای رفتن به سایت اصلی راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه…

  • علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی
  • علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی ارتباط انگیزه یادگیری روش بحث گروهی روش ایفای نقش«نمایشی» یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری دانلود مقاله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

  • بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی
  • بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی داوری در حقوق ایران مقررات آیین دادرسی مدنی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی دانلود مقاله بررسی داوری داخلی دانلود مقاله بررسی داوری داخلی…

  • مسایل یادگیری در انسان و بررسی نظریه های مختلف آن
  • مسایل یادگیری در انسان و بررسی نظریه های مختلف آن مسایل یادگیری در انسان زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری نظریه‌های تداعی گرایی پایان نامه نظریه های یادگیری نظریه های شناخت‌گرایی نظریه‌های یادگیری اجتماعی انواع نظریه های یادگیری رفتن به…

  • حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی
  • حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی حق اشتغال اتباع بیگانه قانون کار ایران حقوق کار اتباع بیگانه سازمان بین المللی کار حق اشتغال مهاجرین خارجی در ایران حق اشتغال مهاجرین خارجی در اسناد…

  • بررسی بغی از نگاه شیعه و حقوق ایران
  • بررسی بغی از نگاه شیعه و حقوق ایران دانلود مقاله بغی دانلود مقاله محاربه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی بغی از نگاه شیعه و حقوق ایران بررسی جرم بغی در فقه امامیه و حقوق ایران جرم بغی در…

  • تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی
  • تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی آثار فسخ بیع اقساطی موارد فسخ بیع اقساطی پایان نامه فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی در حقوق ایران فسخ بیع اقساطی در قانون متحدالشکل تجاری آمریکا فسخ بیع اقساطی در کنوانسیون…

  • پروپوزال تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی
  • پروپوزال تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی اخلاق حرفه…

  • Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی
  • Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی رفتن به سایت اصلی  Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس…

  • سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی
  • سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی سازمان رهبری سازمان سیاه چاله های سازمانی مدیریت سرعت گیرهای سازمانی دانلود مقاله سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی
  • پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرارمدیریت مشاركتی…

  • دانلود پاورپوینت رشته عمران با عنوان ریز شمع
  • دانلود پاورپوینت رشته عمران با عنوان ریز شمع بهسازی خاک خاكهای مسئله دار روش اجرای میكروپایل روشهای بهسازی خاك دانلود پاورپوینت ریز شمع دانلود پاورپوینت میکرو شمع دانلود پاورپوینت میکروپایل دانلود پاورپوینت عمران دانلود پاورپوینت مهندسی عمران رفتن به سایت…

  • بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی
  • بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی تیمار آبی دانلود پایان نامه سیانوفیت سموم آبی روشهای تیمار آبی دانلود پایان نامه سموم سیانوباكتر بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی دانلود پایان نامه رشته آب دانلود پایان نامه مهندسی آب رفتن به…

  • بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی
  • بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی اشتغال زنان اشتغال زنان در مناصب مهم دولتی كنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان دانلود پایان اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان در…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به تبلیغات
  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به تبلیغات نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات دانلود پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه استاندارد نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه عوامل…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد غیرمالی پرسشنامه عملکرد مالی در بانک پرسشنامه عملکرد غیرمالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد غیرمالی در بانک رفتن…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت
  • تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت تامین مالی شرکتها هزینه های تامین مالی راههای تامین مالی شرکتها تاثیر روشهای تامین مالی بر ارزش شرکتها دانلود پایان نامه رشته حسابداری تامین مالی شرکتها و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *